Števa Opremčáková - Anjel Pradu nenosí

Lebo žiť je krásne

Kategória: Antidepresíva

Účinné látky: Odstraňuje zlú náladu a pocit smútku. Regeneruje bunky mysle.

Dávkovanie: Cítite sa zle? Pociťujete strach? Sužuje vás stres? Jednoducho užite na jeden dúšok a výsledky sa dostavia okamžite. Počet tabliet-192.

Vedľajšie účinky: Mierne potenie a zvýšené obavy o zdravie. Časté striedanie nálad.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite: Aj vy ste sa  ocitli na rázcestí života a pýtali ste sa, kadiaľ ísť? Keď sa vás choroba nepýtala a nedala vám príliš na výber? No vy aj napriek tomu túžite objavovať krásy života.

Štyridsaťročná spisovateľka Ema sa na naliehanie svojej známej ocitne nečakane na dovolenke v Turecku. Užíva si slnko, pláž, more a spoznáva bezprostrednú Nelu. Slnkom nabité leňošenie jej prekazí malý výrastok, ktorý si nahmatá v intímnej oblasti. Po príchode domov z dovolenky jej prvé kroky smerujú k lekárke. Nasleduje rád vyšetrení a konečný verdikt znie: Operácia. Po prezentácii novej knihy sa vracia vo vlaku domov a stáva sa svedkom nečakaného odhalenia. Svet úspešnej spisovateľky sa rúca a ďalšia operácia, ktorá ju má zbaviť posledných zvyškov ženskosti, jej už klope na dvere. V nemocnici spoznáva zdarného primára, ktorý má o Emu záujem. Ako sa vysporiada Ema s chorobou a jej následkami? Dokáže nájsť stratenú chuť do života a objaví lásku k sebe samej?

Anjel Pradu nenosí je v poradí ôsmy román z pera známej košickej autorky. Števa Opremčáková sa odlišuje od ostatných autorov svojim špecifickým a svojským štýlom písania, čo znova potvrdila aj v novinke Anjel Pradu nenosí. Jej štýl písania je ľahko rozpoznateľný a všetci, ktorí poznajú autorkine diela, vedia, že Števka sa na nič nehrá a nedáva si servítku pred ústa.

Už samotná obálka láka k nahryznutiu. Autorka sa s veľkou vervou zakusla do neobkukanej témy zo života. Na stránkach svojej knihy predostrela čitateľom príbeh ženy, ktorá sa aj napriek strate ženskosti  nevzdáva a hľadá zmysel života aj v tých najbanálnejších veciach. Túžba, smiech, chuť žiť a to, že prekročila svoj vlastný tieň ju posúvajú do iných rovín života.

Pregooglila som všelijaké diskusné fóra s príbuznou ošemetnou témou. Nikde som však nenašla ani len zmienku o takomto či podobnom probléme. Popri hľadaní som sa na okamih vrátila na facebook. S nečakanou radosťou som zistila, že Nela, ba aj ten jej fúzatý Rus ma požiadali o priateľstvo.

Anjel Pradu nenosí je malá, útla knižka, ale s veľkým posolstvom. Dejová línia má rezký spád, autorka čitateľa nezaťažuje zbytočnými omáčkami. Tých pár opisov tvorí len akúsi kulisu, ktorá dáva čitateľom priestor na oddych, aby vstrebal ďalšie úprimné pocity ženy, ktorá sa snaží bojovať. Chytľavé písmenka sa na vás nalepia už hneď v úvode. Ocitnete sa v centre diania myšlienkových pochodov Emy. Miestami vtipne, trefne, ale aj ironicky pomenovala situácie v deji. V románe nájdete menej postáv, ale autorka s nimi dokázala vyčarovať jeden otvorený a bez príkras vykreslený autentický príbeh. Živé a reálne dialógy, ktoré dominujú v knihe, vás vťahujú do Eminej neľahkej životnej situácie. Pocity a rozpoloženie ženy, ktorá prišla o svoju ženskosť, bolesť, ktorú prežívala sama a nie len tú fyzickú, obavy z nevedomosti, svoj strach a všetky emócie, s ktorými sa v knihe stretnete, sú podané prekvapivo reálne, ale žiadne srdcervúce výkriky však nečakajte.

V ten večer som už nepotrebovala nikomu nič dokazovať. Ja som už všetko dokázala – sama sebe a to bolo najviac.

V románe sú zakomponované aj momentky z autorkinho života. Anjel Pradu nenosí je hlboká sonda do duše chorej ženy, ktorá sa snaží vysporiadať s danými okolnosťami po svojom. Až keď bojuje s chorobou a vidí, čo všetko jej predtým v živote bledlo, rýchlosťou blesku siaha po nádejí na lepší a krajší život v pestrých farbách. S Emou sa zasmejete, ale na chvíľu vás obalí aj smútok. Odkryjete veľký kus duše ženy, ktorá sa nevzdáva, otvoríte spolu s ňou oči nad niektorými ľuďmi, ktorí nás, bohužiaľ, obklopujú aj v bežnom živote, ale predovšetkým objavíte chuť a čaro života.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem samotnej autorke.