29. 4. 2016

Dana Hlavatá - Priznanie

 
Rodina je najviac

Kategória: Analgetiká/Betablokátory

Účinné látky: Hojí jazvy zlomeného srdca. Nabáda k priznaniu.

Dávkovanie: Denne v ľahko stráviteľných dávkach 30-60 strán. Počet tabliet-224.

Vedľajšie účinky: Bez nežiadúcich účinkov. Žiadne riziko nehrozí.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite:  Každý má bolesť na ktorú nie je liek. Každý spravil rozhodnutie, ktoré už nikdy nevráti späť. Každý má spomienky, ktoré nikdy nevymaže. A existujú ľudia na ktorých nikdy nezabudneme.

Oľga je mamou dvoch dospelých dcér. Dvadsaťdvaročnej Simony, ktorá pracuje v kozmetickom salóne a šestnásťročnej pubertiačky Vierky. Obidve sestry sú povahovo úplne odlišné, presne ako ich otcovia. Keď už má ich matka dosť toho večného prežívania od výplaty k výplate a neustáleho šetrenia a odopierania si aj základných potrieb na prežitie, rozhodne sa prijať pracovnú ponuku v zahraničí. Celý život opatrovala starých ľudí, tak sa vzoprela úbohým podmienkam na Slovensku a odchádza do Švajčiarska za lepšou budúcnosťou pre svoje dcéry. Doma necháva rozvážnu, spoľahlivú a zodpovednú Simonu a večne problematickú Vierku. Mladá kozmetička práve prežíva rodiaci sa vzťah plný lásky so starším učiteľom Dávidom, ktorý je rozvedený a má tiež dcéru v pubertálnom veku. Jeho Linda však žije so svojou matkou. V škole je šikanovaná, doma je neznesiteľná a hysterická. Svojho otca má však dokonale omotaného okolo prsta a Simonu neznáša.

Chcem vás varovať pred ním. Pred Dávidom. Vy ho nepoznáte ako ja. Žila som s ním roky. Je nebezpečný a...ja som mu nezabránila, aby sa to niekto dozvedel. Bála som sa, že mi ublíži...stále som ho milovala, ale je to...

 Po odchode matky za lepšou prácou, navrhne skúsený pedagóg Simone a jej sestre, aby sa presťahovali k nemu do veľkého domu. Dievčatá sú nadšené. Dávidovej priateľke sa začína jej malé bruško zaokrúhľovať. Ako sa s touto situáciou vyrovná Dávidova dcéra Linda?
Ale nie všetko je také ružové, ako sa na prvý pohľad zdá. Na povrch sa postupne vyplavujú Dávidove tajomstvá a pomaly odkrýva svoju pravú tvár. K otcovi do domu sa po záhadnej smrti matky, prisťahuje aj Linda. Jej príchodom sa spustila nezadržateľná lavína klamstiev, špiny, nevery a intríg, ktoré zasiahnu všetkých obyvateľov domu. Každý z nich hrá svoju už rozohranú hru s ničivými následkami. Kto je nakoniec obeťou a kto sa zamotá do paragrafov, a nie len tých vzťahových?

„Zavrite sa, aby som vás nepočula. Je mi z vás na grcanie“. Linda strčila hlavu do dverí. Musela ju vyvrátiť, aby to, čo povedala, sipela do tváre o pár centimetrov vyššej Simone, „vzdycháš pri tom ako štetka“. „Linda!“ okríkol ju Dávid z postele. „Už aj zalez do postele! Počula si ma?“


Dana Hlavatá je známa slovenská spisovateľka, ktorá pôsobí na našom knižnom trhu už pomerne dlho. Jej tvorba je rôznorodá a venuje sa všetkým témam zo života. Jej novinka Priznanie, je toho jasným dôkazom. Autorka vťahuje čitateľa do deja už po prvých stranách. Pútavý štýl je  dominantný a zaujímavosťou sú aj rôznorodé charakterové postavy. Dana Hlavatá vás bude rafinovane zavádzať celým dejom, tak ako zavádzala aj mňa. Príbeh apeluje na zložité rodinné vzťahy. Ukazuje na nerozlučné problémy dvoch sestier. Do popredia stavia až „opičiu a chorú“ lásku otca a dcéry. Ako príbeh napreduje, všetky postavy odhaľujú svoje masky a na svetlo sa dostávajú ich práve tváre. Myšlienkové pochody sa stotožňujú s konaním hlavných hrdinov. Autorka sa pekne vyhrala s charakterovými vlastnosťami postáv, obzvlášť s tými negatívnymi. Všetky situácie v deji sú vykreslené reálne, zhltla som jej  doslova všetko. Knihu som prečítala na jeden nádych a miestami mi po tele behali zimomriavky. Emotívny a šokujúci príbeh, ktorý vás pohltí. Dana Hlavatá má môj veľký obdiv, pretože téma zneužívania detí je náročná a u nás je stále tabu. V knihe nájdete bolesť, slzy, neveru, klamstvá, ale aj lásku a veľké priznania všetkých postáv. 

Príbeh  s príchuťou kriminálnej zápletky je plný odhalení, prekvapivých zvratov  a šokujúcich priznaní. Neskutočne veľkou premenou prešla Vierka a najviac ma zasiahol osud Simony. Moje sympatie mal aj Tomáš- skrytý pozorovateľ.
Človek pokúša toľko svoj osud, že príde v jeho živote chvíľa, kedy sa musí rozhodnúť. Láska nie je obeť. To len my sa stávame obeťami, lebo sa dáme zmanipulovať. Niekedy musíte až príliš veľa stratiť, aby ste pochopili, že to čo drží rodinu spolu, nie je rozum, ale srdce. Aby ste pochopili o čom píšem, musíte si knihu prečítať. Verím tomu, že pútavý rozprávačský talent Dany Hlavatej vás zaujme, tak ako mňa a od románu sa nebude vedieť odrhnúť.

Priznanie odporúčam všetkým, ktorí majú radi reálne príbehy s neľahkým osudom postáv. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára