28. 4. 2016

Miroslava Varáčková - Nepobozkaná

Láska mení ľudí

Kategória: Diuretiká/Antibiotiká

Účinné látky: Účinná pri nešťastnej láske. Vhodná aj pre začiatočníkov.

Dávkovanie: Niekoľkokrát denne v ľahko stráviteľných dávkach 10-50 strán. Počet tabliet-240.

Vedľajšie účinky: Spievanie pod sprchou. Ojedinele zábudlivosť.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite:  Dokážete si ešte spomenúť na vašich sladkých šestnásť? Čo ste vtedy prežívali a cítili? Určite ste študovali a užívali si svoju mladosť. Možno, že ste už mali za sebou aj svoju prvú veľkú lásku. Spomeniete si ešte na to, ako vám v bruchu robili kotrmelce šantiace motýliky, ako vám horela tvár od nedočkavosti, keď sa na vás pozrel ON, a srdce vám búchalo ako o život? Ak sa chcete preniesť o niekoľko rokov naspäť, do svojej dávno zabudnutej mladosti a pripomenúť si tieto nádherné okamihy zaľúbenosti, tak sa začítajte do najnovšieho románu Mirky Varáčkovej Nepobozkaná.

Hlavná hrdinka Dominika je bláznivá druháčka, ktorá sníva o veľkej láske. Má však obrovskú smolu na chlapcov a medzi spolužiakmi jej prischla nálepka „ nepobozkaná“. Jej život je čistá nuda, čistá depka bez trochy vzrušenia. Keď sa po nočnom prepade cíti vystrašená, rozhodne sa s kamarátkou Lenou zapísať na kurz sebaobrany. Tu spoznáva trénera Šarkana. V škole je k nemu náhodne pridelená ako jeho tanečná partnerka na štvrtácku stužkovú. Pod sympatickou tvárou sa však skrýva protivný,  sarkastický, ale skvelý tanečník.

Niekedy mám pocit, že môj život je príšerne nudný. Inokedy, že je komplikovaný a stresujúci a plný chaosu. Občas sa strácam sama v sebe, vo svojich myšlienkach, emóciách, v tom, čo chcem a čo nie. Ako aj teraz, keď mi v mysli opäť pláva obraz Šarkana. Páči sa mi, neznášam ho, rozčuľuje ma, vzrušuje...všetko dokopy. Ako sa mám v sebe vyznať?

Aj napriek jeho nevyspytateľnej povahe si ho Domča nevie vyhnať zo svojej hlavy. Je pre ňu ako droga, ktorej sa nevie nasýtiť. Nepotrvá dlho a nepobozkanej študentke sa začnú plniť jej tajné sny. Bozky. Láska. Ten omamujúci a spaľujúci pocit, ktorý cíti každou bunkou svojho tela. Bude Šarkan ten pravý, ktorý naruší jej nudný stereotypný život?

Otec zavolá mame, mama ho pošle do hája, Adam si poraní hánky na pravej ruke, lebo to počuje a má nervy, že otec mamu skontaktoval, tak buchne do steny, a ja radšej čuším ako voš pod chrastou, aby sa mi neušlo hubovej. Brat zúri ako besný, pochopil z maminých rečí rovnako ako ja, kto jej volá a čo chce.

Miroslava Varáčková je v čitateľských kruhoch známa slovenská spisovateľka, ktorá pôsobí na knižnom trhu už niekoľko rokov. Autorka píše mysteriózne príbehy alebo zo života, kde patrí aj román Nepobozkaná. Aj napriek tomu, že už nie som najmladšia, pri knihe som sa vôbec nenudila. Do deja som sa doslova „zažrala“ hneď v úvode. Je písaná jednoduchým jazykom pre mladých. Dej je plynulý a pútavý, nemá žiadne medzery, takže sa číta veľmi dobre. Spisovateľka zvolila svieži a zábavný štýl písania, vďaka čomu sa vám strany budú prevracať doslova samé. Čitateľ má možnosť sledovať viac dejových rovín ako len život Dominiky. Živé, pestré a klasické tínedžerské dialógy celý dej spestrujú. Situácie autorka vystihla primerane veku mladých ľudí. Pobavili ma milé „prekáračky“, ktoré viedla Dominika so svojím bratom Adamom. Akoby som videla seba a môjho brata. Obdivujem autorku ako sa dokonalo dokázala vcítiť do pocitov mladého dievčaťa. Hnev, úzkosť, strach a smútok. 


Všetky tieto vlastnosti Miroslava Varáčková detailne precítila a obohatila nimi srdce a dušu hlavnej hrdinky. Nepobozkaná nie je len o študentskom živote a hľadaní toho pravého, ale autorka načrela hlboko aj do rodinnej atmosféry hlavnej aktérky, ako aj jej priateľa. Ako dieťa z rozvedenej rodiny to Dominika nemala ľahké. Otcova nová známosť, nevlastný súrodenec na ceste, stále unavená a pracovne vyťažená matka a starší brat, ktorý sa nevie zmieriť s otcovým rozhodnutím. Mladá študentka má toho na svojich pleciach naložené dosť. Jej srdiečko ťaží viac bôľov, ako len to, že je nepobozkaná. Cítila som nesmiernu ľútosť nad Dominikou, keď sa cítila nepochopená rodičmi a bratom. Najviac ma dostala tá časť, keď odhalila smutné tajomstvo Šarkana. Až vtedy pochopila a uvedomila si, že rodina je najviac. Nezáleží na tom, ak rodičia nežijú spolu a nie sú ani dokonalí. Dôležité je, že obaja svoje deti ľúbia, podporujú a ochraňujú ich. Šarkan také šťastie doma nenašiel. Ako vraví hlavná hrdinka- láska ľudí mení.

Knihu si určite zamilujú všetky mladé dievčatá.  Je to najlepšie čítanie pre dievčatá, ktoré sú vo veku, keď ich mamy už boli určite zamilované. Pevne verím, že po románe siahnu aj mamy a s veľkou radosťou si zaspomínajú na svoju prvú lásku. Oddychové čítanie, ktoré vás chytí za srdce.


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem samotnej autorke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára