24. 4. 2016

Eva Hrašková - Nežný dotyk nenávisti

Keď sa stretnú láska s nenávisťou


Kategória: Analgetiká/Vitamíny

Účinné látky: Ťažko povedať, treba užiť a výsledky sa dostavia. Každopádne stimuluje vášeň.

Dávkovanie: 30-50 strán v pohodlnom kresle, na jeden hlt zapiť miešaným drinkom. Počet tabliet-256.

Vedľajšie účinky: Zvýšená nervozita, búšenie srdca, počiatočné príznaky starnutia.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu aj TU kúpite:   Láska a nenávisť patria k najsilnejším ľudským emóciám a majú k sebe bližšie ako by ste si mysleli. Aj keď hnev pominie, nenávisť v srdci zostane. Aj hlavná hrdinka najnovšieho románu Evy Hraškovej zažila na vlastnej koži, že hneď za láskou ruka v ruke kráča nenávisť.

Dve ženy, dva osudy, ktoré sa pretnú v jednej chvíli v spoločnosti jedného charizmatického muža. Muža, pre ktorého sú obe ženy výnimočné, ale každá svojim spôsobom. Timea je krásna, úspešná a cieľavedomá. Žije si nadštandardne so svojím priateľom Patrikom. Šéf jej zobe z ruky a má pocit, že je spokojná v práci, aj doma. Ale nič netrvá večne.  Jej stabilitu a istotu naruší príchod novej kolegyne. V jednom okamihu má oslabenú svoju pozíciu v práci a jej snúbenec sa niekde stratil. Nevie zabudnúť ani na jeden večer, ktorý ju poznačil.

Nikto mi nevysvetlil ako mám žiť. Nik mi nepovedal, že to bude takto strašne bolieť. Nedokázala som sa nadýchnuť. Ak som sa niekedy Boha pýtala, čo je horšie ako smrť, teraz mi odpovedal.

Lucia má za sebou ťažké obdobie. Má výčitky z bolestného rozhodnutia a tak príjme od svojho ženatého milenca ponuku na prácu v jeho firme. Aj napriek jeho láske a svojim citom k nemu, nemá na výber. Urobí konečné rozhodnutie o ukončení ich romániku. Spoznáva Matúša, svojho nového kolegu a čarovného cudzinca Steva, ich obchodného partnera. Dej začína naberať na obrátkach vo chvíli keď záhadne zmizne aj Lucia. Jej nezvestnosť spustila kolotoč problémov, ktoré sa každou sekundou viac a viac nabaľovali.

„Nebudem ťa do ničoho nútiť, prisahám. Ja len chcem, aby si ho nosila. Aby ti ma pripomínal. Aby si vedela, že to myslím vážne. Ty si nebola mojím románikom na zopár nocí. Nikdy som nikoho nemiloval tak, ako milujem teba.“


Eva Hrašková je na slovenskom knižnom trhu autorským nováčikom. Debutovala svojím románom Len kým si tu. Na konci roka 2014 prichádza autorka so svojou novinkou Nežný dotyk nenávisti. Príbeh, ktorý je vyrozprávaný Timeou vás vtiahne do deja hneď od začiatku. O tom, že autorka ma výborný rozprávačský talent niet pochýb. Celý dej je pútavý a dynamický. Ja  som sa doslova začítala tak, že som knihu z ruky nepustila. Je cítiť, že Eva Hrašková píše srdcom, čo sa odráža aj v jej postavách. Knižka ma očarila a príjemne prekvapila. Pre mňa veľmi silné a emotívne dielo s príchuťou napätia a kriminálnou zápletkou. Okrem toho v novinke nájdete bolesť, slzy, smútok ale aj veľa lásky. Do detailov opísané pocity a vnímanie mužov, ba dokonca aj mužské slzy ma dostali. Krásne, ale aj smutné myšlienky vyslovené v knihe vás nútia premýšľať o zmysle života. Zaujímavou postavičkou je aj čarovný cudzinec, vždy veselý a priamy kamarát z Londýna. Na jeho výrokoch a vysvetleniach ohľadom jeho života sa budete usmievať, ale...  Páčilo sa mi ako Timea pochopila, že nie všetko sú drahé dovolenky, peniaze a luxus. Ako si  uvedomila hodnoty života, že nie hmotné veci tvoria vzťah, ale prítomnosť milovanej osoby, láska, porozumenie a podpora. Čo všetko sa musí stať, aby sme pochopili podstatu vzťahu? Knihu odporúčam, zhltnete ju na jeden nádych a niekoľko sĺz.
Za recenzný výtlačok ďakujem samotnej autorke. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára