16. 11. 2018

Michaela Ella Hajduková - Draculova žena


Duša, ktorá dýcha

Kategória: Analgetiká/Hormóny

Účinné látky: Pohládza dušu. Potláča veľké trápenie. Lieči bolestné pocity.

Dávkovanie: Doprajte si medovú masáž. Zapnite si ezoterickú hudbu a inhalujte riadky obohatené vzrušením. Počet tabliet – 286.

Vedľajšie účinky: Hrozí chronické nosenie župana. Zaľúbite sa do stredoveku. Pomáha k udržaniu štíhlej línie.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite: Veríte, že je niečo medzi nebom a zemou? Veríte, že duša prežíva večne? Jedni veria, že smrťou sa život končí, no iní sú presvedčení, že sa reinkarnuje do iného tela a žije ďalší život. Veríte, že láska je mocná čarodejka?

Priatelia nahovoria Karolínu na výlet do Rumunska. Všemožne sa bráni, no nakoniec ich tlaku podľahne a vydávajú sa do Transylvánie. Ako prvý si prezrú hrad Rašnov a Karolína je uchvátená miestom, prostredím i samotnou atmosférou. Postupne navštevujú okolité hrady. Keď sa Karolína v lese stratí a natrafí na svorku vlkov, utečie do blízkeho hradu Vlčí vrch. Spoznáva tajomný hlas a tvár muža, ktorý žil v minulosti. Nájde prsteň, ktorý ju prenesie cez bránu času. Ocitá sa v stredoveku, kde spoznáva osud Ilony Szilágyiovej a Vlada Tretieho, zvaného Dracula. Hoci sa zdá všetko príliš desivé, Karolína dostane odpovede na otázky, ktoré nekládla. Čo sa však musí stať, aby sa Karolína vrátila?

A potom som si pri sebe uvedomila pohyb. Od ľaku som uskočila a chrbtom narazila do stromu. Stál predo mnou a pozoroval ma. Nevrčal, iba si ma obzeral. Dych mi zrýchlil strach, nevládala som ani otočiť hlavu, ani kričať o pomoc. Vlk vykročil, stále na mňa upieral hnedé oči a odrazu nebol sám. Pomaly a ticho ma obkľúčila celá svorka.

Michaela Ella Hajduková sa uchytila vo vydavateľstve Motýľ románom Zákon krvi. Odvtedy na jej konte pribudlo niekoľko zaujímavých titulov. Hajduková je jedna z mála slovenských autoriek, ktorá dokáže svojimi románmi vždy zaujať. V jej tvorbe prevláda charakteristická žánrová rôznorodosť. Pre svoje romány si vyberá zabudnuté historické fakty, ktoré podfarbuje svojou fantáziou, ktorá je bez hraníc. Najviac jej sedí poloha vojnových románov, no o nič neukracuje svojich čitateľov ani vo fantasy či v historicko-mystických príbehoch.

Pre Draculovu ženu si vybrala skutočne žijúce postavy a príbeh okorenila súčasným svetom, históriou a mystickými prvkami. Hajduková dokáže verne spojiť dva odlišné svety, skutočné reálie s fantáziou, a vďaka tomu je Draculova žena atraktívnym čítaním, ktoré vás prevedie stredovekým historickým obdobím. Príbeh spočiatku plynie pozvoľna, autorka dáva čitateľovi možnosť, aby sa zoznámil s postavami. Po úvodných kapitolách publikum vstupuje do históriou opradeného Uhorska do roku 1466, kde je mladá grófka Ilona Szilágyiová prisľúbená princovi Vladovi Tretiemu. Čitateľ tak má možnosť sledovať dve dejové línie, ktoré sa striedajú. Spoznáva minulosť, v ktorej pevnou rukou vládne Dracula a prítomnosť, kde Karolína nechápe, ako sa stala súčasťou krutej minulosti.

Hajduková v oboch líniách stupňuje u čitateľa zvedavosť. Veľkým plusom autorky je, že sa netají svojou láskou k Rumunsku. Je to cítiť z celého textu a je zjavné, že túto krajinu dokonale pozná, čo aj dáva čitateľovi patrične najavo. Jej pozorné oko zaznamenalo každý detail, verne vystihla prostredie a atmosféru vtedajšej doby. Publikum si hravo dokáže na základe jej opisov predstaviť hrady, komnaty, pamiatky či stredoveké oblečenie. Odkrýva tú časť minulosti, ktorá je verejnosti menej známa a hoci v samotnom závere vysvetľuje čo je fikcia, a ktoré fakty sú skutočné, čitateľovi je jedno, čo sa o Draculovi popísalo a to či ono je pravda, pretože Hajduková tak vierohodne viedla svoje pero, že jej to všetko zhltnete aj s navijakom.

Nestíhala som si zotierať slzy. Blížili sa ku mne s chlipnými pohľadmi v očiach. Otočila som sa, vyhrnula si šaty a prehodila nohu a potom aj druhú cez drevené zábradlie. Stála som na okraji brala. Fagarašský vietor sa zapieral do môjho tela a ja som odrazu začala dýchať normálnejšie. Sušil mi slzy, objímal ma a ja som vedela, že takto to má byť. Tento skok ma vráti tam, kam patrím. Už som sa neobzrela, privrela som oči, rozpažila ruky a dovolila vetru, aby ma vzal so sebou.


Autorka vie zaujať a čitateľovi dávkuje napätie postupne, ktoré však narastá a publikum je ako na ihlách. Nevie totiž predvídať, akým smerom bude autorka nitky príbehu ťahať, preto zotrváva neustále v čítaní. Dozvedá sa mnoho faktov o Vladovi Treťom a pozoruje, ako sa dohodnuté politické manželstvo s Ilonou Szilágyiovou mení na spaľujúcu vášeň, ale odkrýva aj tajomstvá, bolestné straty či prezentuje vojnu s Osmanskou ríšou a ukazuje pravú tvár sultána. Hajduková vie zasiať do vašej hlavy pochybnosti, no do srdca vlieva množstvo emócií. Publikum spolu s Karolínou hľadá odpovede a ešte čosi nevysvetliteľné a nepochopiteľné, niečo, čo sa nedá uchopiť, ale lieta to medzi nebom a zemou. Autorka v určitých momentoch tak príbeh posplietala, že naozaj netušíte, čo je pravda a čo fikcia.

Jednoducho napísaný dej, no perfektné spracovanie príbehu s množstvom pocitov, nečakaných zápletiek, zaujímavých historických faktov, ktoré sú pretkané láskou, krutou minulosťou, bolesťou a utrpením. Výborné herecké obsadenie, historické reálie, vygradované napätie, neokukaná téma, dobrá práca so slovom a výpovedný odkaz, ktorý v Draculovej žene nájdete – to sú atribúty, ktoré robia túto knihu príťažlivou a výnimočnou.

Draculova žena zaujme všetky romantické duše, no nečakajte žiadny lepkavý a presladený príbeh, osloví všetkých, ktorí milujú históriu a veria, že duša je večná. Ak máte radi príbehy, na ktoré tak skoro nezabudnete, ale ukradnú si vaše srdce a myšlienky, tak Draculova žena je to pravé pre vás.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Motýľ.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára