26. 9. 2016

L.S.Hiltonová - Maestra

Pomsta je jedlo, ktoré najlepšie chutí studené 


Kategória: Imunosupresíva/Antibiotiká

Účinne látky: Spôsobuje citový prevrat. Podporuje tvorbu hormónov. Pomáha zvládať neúspech.

Dávkovanie: Radšej v menších dávkach. Večer, doma v posteli. Prichystajte si ľahké jednohubky a pohárik kvalitného vínka. Počet tabliet-336.

Vedľajšie účinky: Vášeň k umeniu. Honba za peniazmi. Túžba za pomstou.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite: Svet je nespravodlivý. Je to staré klišé. No v tejto recenzii to  sadne ako uliate. Že už nič nebude také, ako bolo predtým, a cestou nekompromisnej pomsty sa vydala aj hlavná hrdinka románu Maestra, ktorá sa nebála prekročiť všetky hranice.

Judith pracuje tri roky v prestížnom aukčnom dome ako asistentka. Zo svojej práce je však sklamaná. Namiesto kariérneho rastu je len dievča pre všetko s mizerným platom. Na radu kamarátky začne pracovať v nočnom bare. Keď odhalí v aukčnom dome podvod, o prácu príde. V zúfalej situácií prijme od klienta z baru  ponuku a odchádza s ním víkendovať na Francúzsku riviéru, kde sa stane nečakane nešťastná náhoda. Judith nemá žiadny plán, len deväťtisíc eur vo vrecku, s ktorými sa rozhodne ujsť. V Taliansku stretáva bohatého Steva a strávi s ním určitý čas a pritom spriada svoje plány. Odhodlaná asistentka však berie spravodlivosť do svojich rúk. Ruka v ruke so smrťou spolu kráčajú oproti nebezpečnému osudu.

Cameron sa ako pazúrmi načahoval za mojou tvárou. Snažila som sa ho skopnúť, ale bol priveľmi ťažký, po centimetri liezol na mňa, z hrdla mu prúdili bubliny. Rukami dosiahol na moje hrdlo a začal mi ho zvierať. Zabudla som, akí silní bývajú v skutočnosti muži. Nechtami som sa zaťala do jeho rúk, ale bolo to beznádejné. Lapala som po dychu, nemohla som pohnúť spodnou časťou tela. Doslova ma prišpendlil pod sebou, skúšala som ho zo seba zhodiť, ale bol ťažký, veľmi ťažký a pred očami sa mi roztancovali čudné svetielka, lebo jeho zovretie silnelo a silnelo.

Maestra je debutový román britskej autorky L.S.Hiltonovej. I keď by sa vám mohlo na začiatku zdať, že dejová línia je jednoduchá a román postupne skĺzne do roviny fádnych erotických príbehov, akých je neúrekom, autorka siahla po inovatívnych prvkoch a dokázala tento žáner výborne ozvláštniť. Veľmi inteligentne napísaný román, ktorý v sebe ukrýva okrem erotiky aj napätie a nebezpečenstvo vám odhalí, že ak prekročíte hranice, dostanete všetko, čo chcete. Pomsta však nie je jediným hnacím motorom tejto knihy. Nečakajte ani žiadnu sladkú romantiku či lásku v priamom prenose. Autorka našla spôsob, ako si udržať pozornosť a vyvolať zvedavosť u čitateľov.  Netrpezliví čitatelia, ktorí obľubujú rýchlejšie čítanie, môžu mať námietky voči pomalšej  gradácií, keďže román disponuje obšírnejšími opismi, no príbeh sa nesie od začiatku na vlne napätia a nevypovedaných otázok. Už v úvode a vlastne počas celého čítania je z riadkov cítiť neuveriteľnú lásku k umeniu.
 Je vidieť, že autorka má dokonale zmapovaný svet umenia vo Francúzsku či Taliansku.  Text je nenútený a autorka má naozaj vycibrený rozprávačský talent. Príbeh je písaný z pohľadu hlavnej postavy. Autorka čitateľa ničím nezaťažuje a svojimi myšlienkami ani nevyčerpáva. Zlom príbehu a väčšia svižnosť textu nastáva v prelomovom momente, keď hlavná postava berie spravodlivosť do vlastných rúk. Ani v tomto okamihu však ešte čitateľ nedokáže odhadnúť, akým smerom sa bude uberať nasledujúci dej. Kniha je rozdelená na viac častí, v ktorých nájdete primerané kapitoly. 
L.S.Hiltonová veľmi prezieravým spôsobom skĺbila prvky krimi so šteklivými scénami, ktoré odľahčujú celkové vnímanie deja. Sexuálne pasáže sú občas pikantné, nie však vulgárne a sú zastúpené len v nepatrnom množstve. Autorke sa podaril celkom výborný ťah na čitateľa, ktorý okrem tradičného klišé a obyčajného deja, očakáva aj niečo viac. Okrem umenia, ktorým dýcha celá kniha sa spisovateľka snažila čitateľa zaujať aj netradičnými vraždami a inteligentnými metaforami. V jej podaní ešte aj vražda vyznieva ako jedinečne opísané umelecké dielo.

Vždy som verila, že ukrývať veci na očiach je dobrá zásada. Zviezla som sa výťahom na prízemie a dúfala, že tvár nemám od behu priveľmi červenú, prešla som vstupnou halou k recepcii a spýtala sa, či mi pán Fitzpatrick nenechal odkaz. Nie, signora. Nemohli by ste mu zavolať do izby? Neberie, signorina. Poďakovala som sa recepčnej a pomaly vyšla zadným vchodom. Vo dverách som si zobliekla kabát a zrolovala ho do tašky. Pokojne som kráčala na námestie Navona, do jednej smetnej nádoby som odhodila zakrvavené šaty, do inej tubu na cigary, kľakla som si, aby som si na členku napravila remienok a vypustila vkladnú knižku do kanála.

Atypický koktail umenia, vrážd a erotiky  dokázala autorka pretaviť do inej roviny a týmto sa román vymyká bežnému štandardu v erotickej literatúre. Skôr by som Maestru prirovnala ku ľahkej kriminálke so šteklivým iskrením. Nemusíte sa vôbec obávať, že v diele nájdete krvavé scény či brutálne vykreslené vraždy. Autorka veľmi uhladeným, ba priam až umeleckým spôsobom vystihla zločiny v knihe. Hoci dej obsahuje napínavé pasáže, absentujú tu hlbšie emócie. Jednoduchých myšlienok však v texte nájdete viac. Maestra vám poodhalí viacero vedľajších postáv, ktoré autorka len zľahla charakterizovala, no jej opisy postačia pre tento žáner. Spisovateľka sa vo väčšej miere zamerala na získanie bohatstva a to za akúkoľvek cenu, prestíž a stúpajúcu kariéru jednotlivých zúčastnených.

Umenie, sex a vraždy. Že to spolu nejde dokopy? Maestra vás  presvedčí o opaku. Ak hľadáte napätie a erotiku v jednom balíčku, tak Maestra vám to ponúkne. Odporúčam pre všetkých, ktorí sa už prejedli erotiky, no stále ostávajú verní tomuto žánru a veria, že ešte niečo nové na nich čaká. Na svoje si prídu aj milovníci kriminálok. Maestra by mohla v mnohom zaujať ženy, ako aj mužov.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára