6. 12. 2018

Petra Hederová - Tak si ho nechaj! (19)


19. Kapitola
Keď som prišla domov, Mário s deťmi sa už chystal na odchod.
    „Ideme do bytíku,“ tešili sa a v rukách držali malé kufríky, ktoré si stihli naplniť všakovakými hračkami. Slovom „bytík“ označovali Máriov nový podnájom.
    „Ráno ti ich donesiem,“ povedal bez toho, aby mi pozrel do očí.
    Veď jasné, ako vždy,  pomyslela som si. Nemám s tým čo urobiť. Odnášaš mi vlastné deti z bytu ako tovar. Potom ich zase prinesieš a snažíš sa tváriť, že to tak má byť. Že sa nič nedeje. V skutočnosti sa deje veľa. Naše deti nikdy nebudú poznať kompletnú rodinu ani stabilný domov. Vychováme z nich kočovníkov večne pripravených pobaliť si kufríky a vyraziť na cestu. Takto som to nechcela.
    Keď sa za nimi zavreli dvere, natiahla som sa na posteľ a privrela oči. Netúžila som zaspať, mala som na pláne triediť si veci v šatníku. Život už mám uprataný, zostáva už iba oblečenie a topánky. Dám sa dohromady, začnem odznova.
    Postavila som sa, otvorila pravé posuvné dvere šatníka a začala vyťahovať jednotlivé kusy. Nohavice, saká, blúzky. Všetko sa mi zdalo nemoderné a obnosené. Do väčšiny vecí by som sa už asi ani nezmestila. Dostala som chuť všetko povyhadzovať. Niekomu to podarujem a urobím ešte aj dobrý skutok.
    Hádzala som všetko na posteľ, hlava-nehlava. Dokonca ma to začalo i baviť. Na jednej veľkej hromade sa ocitli tričká, nohavice a šaty. Kto to bude naspäť skladať, napadlo mi, keď zazvonil telefón. Tereza. Po dlhej dobe mi volala.
    „Mám veľkú novinu,“ povedala hrdo. „Nie si sama, kto sa bude vydávať!“
    Smutne som sa usmiala: „Aj ja mám jednu – ja sa vydávať nebudem. V každom prípade Ti gratulujem.“
    „Predstav si to, Juraj ma požiadal o ruku!“ zvolala nadšene. Pravdepodobne prepočula moju správu. Bola z toho taká šťastná, že ma zrejme nedokázala vnímať. Ja som pre zmenu predstierala veselosť v hlase. Veď napokon sa nič hrozné nedeje. Som len tesne po rozvode a dostala som kopačky od partnera, s ktorým som plánovala budúcnosť. Nikto nezomrel, ani neochorel. Zem sa neprestala točiť.
    „To je skvelé! Počuj, kedy ma s ním zoznámiš? Veď ja o tom tvojom hrdinovi vlastne nič neviem!“ spýtala som sa a naozaj som sa snažila tešiť.
    „Viki, on je úžasný! Úplne dokonalý.“
    „Kde býva a koľko má rokov?“ vypytovala som sa. „Ako vyzerá? Chcem vedieť, kto si vezme za ženu moju najlepšiu kamarátku.“
    Poslala ich spoločnú fotografiu. Uvedomila som si, že museli použiť selfie tyč, veľkú vychytávku fotografujúcich sa párov. Inak by sa im nepodarilo odfotiť sa z takej vzdialenosti.
    „Mhm, vyzeráte spolu pekne. Hodíte sa k sebe,“ ohodnotila som kladne, hoci nepriamo jej budúceho manžela. Bol vyšší ako Tereza, mal husté vlasy a dobre spravené korunky. Bolo vidieť, že sa udržiava. Alebo sa tak možno narodil, pomyslela som si pobavene.
    „Ach, čaká ma veľa vybavovania. Ale bude to príjemný stres.“
    „Teším sa s tebou. Kedy bude svadba? Práve sa hrabem v šatníku a zisťujem, že si nemám čo obliecť. Tak sa pýtam, aby som si stihla dovtedy kúpiť aspoň spoločenské šaty.“
    „Chceme, aby bola v júni. Na dátume sa ešte musíme zhodnúť.“
    „V poriadku, predbežne si vyznačím všetky júnové víkendy v kalendári. Niežeby ma čakal nejaký program, ale pre istotu. Pošli mi viac vašich fotiek, som zvedavá.“
    „Pošlem, jasné. Len teraz musím letieť, volá mi Juraj. Pá.“
    Zložila. Tak predsa našla. Zaslúžila si to, veď bola sama takmer dva roky. 
    Bezmyšlienkovite som skladala tie kusy oblečenia, o ktorých som bola presvedčená, že ich ešte niekedy použijem. Keď aj nie na to, na čo by mali slúžiť, minimálne ako prachovku. Prišlo mi to celé nejaké vtipné a začala som sa rehotať ako blázon. Až som si pritom musela sadnúť. Bol to zrejme taký uvoľňujúci smiech zo zúfalstva. Niečo, ako ventil, ktorý vypustí nahromadenú paru. Tej pary som v sebe mala akosi veľa, najmä v podobe hnevu a sklamania, ktoré sa vo mne kumulovali za posledné mesiace.
    A potom som si povedala, že ho preverím, Terezinho pána dokonalého. Neviem, kde sa mi v hlave zobral taký trúfalý nápad, ale pocítila som akési nutkanie zrealizovať ho. Keď už Oliver, po novom Gabriel, vravel, že ma chce za spolupracovníčku, vyskúšam si na nečisto, čo dokážem. Kamarátke spravím službu, aspoň si bude istá, že si vybrala správne a že jej Juraj má charakter. A ak sa nechá nachytať, Tereza mi poďakuje, že som ju zbavila podvodníka.
    Pri tejto geniálnej myšlienke mi až vyhladlo. Nechala som šaty na kope tak, ako boli a zišla som dole do kuchyne. Vytiahla som z chladničky maslo a z poličky chlieb a konzervu tuniaka. Pri jej otváraní som sa nechtiac porezala. Zamierila som do lekárničky, ale všetky náplaste minuli deti pri hre na doktora. Pustila som na ranu prúd vody a čakala, kým sa krvácanie zastaví. Potom som si na prst priložila kus papierovej vreckovky a pokračovala v príprave večere. Ako som natierala krajec, hlava mi pracovala na plné obrátky.
    Skúsim ho nájsť na Tindri. Ktovie, či sa tam ešte nachádza. Pravdepodobne tam už nebude, veď našiel Terezu a je do nej zamilovaný. Po správnosti by sa mal z celej tejto zoznamky, nech už sa sem registroval za akýmkoľvek účelom, vymazať.
    Tak sa teda pozrime. Nastavím si kritériá do päťdesiat kilometrov. Juraj by mal byť z Bratislavy, ak si správne spomínam. Keď bude na sieti, určite sa k nemu dostanem.
Musím si však založiť iný profil, je pravdepodobné, že ma pozná z Terezinho rozprávania. Možno aj videl naše spoločné fotografie na facebooku. Musím byť preto opatrná.
    Zakladám profil akejsi Klaudie a nahrávam doň fotky neznámej modelky stiahnutej z internetu. Potom začnem hľadať. Je tu pár Jurajov, ale zatiaľ sa ani jeden nepodobá na toho Terezinho. V emailovej schránke prezerám fotky, ktoré mi kamarátka poslala, aby som si bola istá, ako jej vyvolený vlastne vyzerá. Nieže si ho s niekým pomýlim.
     Dostávam hlásenie: Vo vašom okolí sa nenachádza nikto nový. Všetky kontakty sa minuli.
Skúsim neskôr. Večer býva viac ľudí na sieti.
    Dojedám chlieb s tuniakom a zapíjam ho vychladeným pivom. Som ako chlap, pomyslím si a neviem, či je to dobre. Žena by sa mala predsa cítiť ženou, byť jemná a zraniteľná. Taká, ako moja nová identita – modelka Klaudia.
    Tak sa teda pozrime, kto nám o hodinu pribudol. Mala som pravdu, večer sa chlapi nudia, tak visia na zoznamke a balia.
    Vtom som ho našla. Juraj, 38 rokov. Porovnala som jeho fotografiu s tými, ktoré poslala ona a nebolo pochýb – bol to on. Ani som dlho nepremýšľala a rovno som mu dala „superlike“. Tak a teraz sa ukáž, môj zlatý, či si zaslúžiš Terezino srdce.
    A Juraj sa vyfarbil. Moju priazeň mi opätoval. Akoby zabudol, že práve požiadal jednu ženu o ruku, chytil sa na návnadu inej. A to nebolo všetko. Akonáhle sa nám na Tindri objavilo spojenie, napísal: Ahoj kočka, hľadáš zábavu na večer?
    Nemusela som dlho rozmýšľať a napísala som: Nudím sa. Nechceš ma prísť zabaviť?
    Odpovedal: Kde bývaš? Mám dnes voľno. Prídem rád.
    Z našej komunikácie som si spravila snímku. Ledva som to zvládla, ruky sa mi triasli, akoby sa to týkalo priamo mňa a nie mojej kamarátky. Netušila som, že bude také ľahké nachytať ho. Keby som chcela, pošlem túto konverzáciu rovno Tereze a chlapec má po chlebe.
    Ale mám jej to urobiť? Mám zničiť jej šťastie?
    To som si teda zavarila! Narobila som si zbytočné problémy.
    Nemôžem sa jej predsa priznať, že som zámerne testovala jej frajera. Ani sama som presne nevedela vysvetliť, aká bola moja motivácia urobiť to. Asi som si chcela vyskúšať detektívne schopnosti, ale toto naozaj nestálo veľa námahy. Zvládol by to hocikto, nebolo žiadne umenie odhaliť ho. Ako je teda možné, že mu Tereza verila?
    Uvažovala som, čo robiť. Ak jej nič nepoviem, ten hajzlík ju bude klamať a podvádzať. Rozhodla som sa, že sa musím poradiť s niekým, kto sa v tom vyzná. Zavolala som Gabrielovi. Konečne sa mi podarilo osvojiť si jeho skutočné meno.
    „Áno?“ ozval sa. „Ideš o mnou do podnikania?“
    „Nevolám preto. Ale vieš čo? Ak mi pomôžeš, vezmem to. Práve som sa spontánne rozhodla.“
    „Správna voľba. Nemáš čo stratiť. Čo odo mňa potrebuješ?“
    „Preveriť jedného chlapa. Požiadal kamarátku o ruku a teraz balí mňa.“
    „Mhm, máš nejaký písomný dôkaz?“
    „Áno, mám snímky našej konverzácie.“
    „Tak jej ich pošli tie a máš po probléme. Načo pátrať ďalej.“
    „Nie je to také jednoduché. Založila som si falošný profil a začala som ho baliť ako prvá. Chcela som otestovať jeho lojalitu. Nemôžem jej predsa povedať, ako to bolo, veď by ma znenávidela. Rýpala som sa jej do súkromného života z nudy a zvedavosti a pokazila som jej svadbu.“
    „To už jej toho stihol toľko nasľubovať?“
    „Ty máš čo hovoriť, však? Nedávno si žiadal o ruku ty mňa.“
    „Dobre, ale ja som bol predsa zaplatený. To je iné.“
    „Tak mi teraz pomôž vymyslieť, ako jej otvoriť oči bez toho, aby som vyzerala ako závistlivá krava.“
    „Vymysli nejaký postup a ja ti pomôžem. Ber to ako skúšobnú pracovnú úlohu. Len odo mňa nechci, aby som toho týpka zbalil, som heterosexuál.“
    „Ha, ha. Ani ja to na neho skúšať naživo nemôžem, pravdepodobne by vedel, že som Terezina kamarátka.“
    „Tak na niečo príď a zavolaj mi. Čau!“
     Zložil. Ten mi teda pomohol! Musím vymyslieť riešenie, ktoré je lacné a efektívne. Nemôžem to predsa nechať tak, čo by som bola za kamarátku? Chodila som po byte ako levica v klietke. Od nervov som schrúmala celú tabličku orieškovej čokolády. Boli v nej celé lieskovce. Túto som si kupovala iba pre seba, deti ju nemali v obľube. Uvažovala som, či sa mi k čokoláde hodí pohár bieleho vína. Nedávno kúpená fľaša sa chladila v chladničke. Potom som si však spomenula, že som iba pred chvíľou dopila pivo. Čert to ber.!Vytiahla som zo skrinky ručne fúkaný pohár drahší ako moja kabelka, ktorý som doposiaľ nepoužívala v obave, že ho rozbijem.
     A zrazu mi to docvaklo. Mne to tuším naozaj myslí! Ani sa Gabrielovi nečudujem, že ma láme na spoluprácu. Bude to celé rýchle a účinné. A svoju osobu z toho vynechám.
     Zapla som tlačiareň a vytlačila konverzáciu s Jurajom. Vložila som papiere do obálky a rozhodla sa poslať ako anonym na Terezinu adresu. Bolo to to najlepšie, čo som v danej chvíli mohla urobiť. Takto jej dám vedieť o nečestných úmysloch jej milenca a zároveň neprezradím seba. Bude smutná, ale má právo to vedieť. Potom nech sa rozhodne sama.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára