4. 5. 2016

Michaela Ella Hajduková - Tajomstvo tvojho rodu

Stretnutie s citom, ktoré sa nikdy neuskutočnilo

Kategória: Vitamíny/Antihypertenzíva

Účinné látky: Má výborné terapeutické účinky. Uvoľňuje myseľ.

Dávkovanie: 40-70 strán, v prírode na slniečku s pohárom Chardonnay. Počet tabliet-188.

Vedľajšie účinky: Mierne napätie, búšenie srdca. Menej spánku. Len ojedinele, ozývajúce sa hlasy z minulosti.:)

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite:  Už ste si položili otázku, prečo musíme trpieť v prítomnosti, ak je to dôsledok našej minulosti? Na život sa dá pozerať aj cez minulosť, len ten pohľad robí veci ťažšie o to, že minulosť sa nedá zmeniť. Žiť sa dá len v prítomnosti. Ale čo ak nie? Čo ak  vám minulosť otvorí svoju náruč ako veľká vstupná brána. Vstúpili by ste do vnútra?

Adriana pracuje ako redaktorka v historickom časopise. Jej doménou sú hrady, zámky a kaštiele na Slovensku. Zbiera ich legendy a oživuje dávno zabudnutú minulosť. Keď jej záhadný autor píšuci pod pseudonymom odobrí rozhovor, nadšená milovníčka histórie súhlasí s jeho nevšednými podmienkami a odchádza na jeho starobylý hrad. Adriana sa ocitá v Rumunsku na prekrásnom tajuplnom hrade v horách. Spolu s hradným pánom navštevujú okolité historické usadlosti a prespávajú na tajomných miestach.

Výstup trval nejaký čas, ale výhľad stál za to. Až sa mi zatočila hlava! Stáli sme na najvyššom bode zrúcaniny a pri pohľade dole som sa na okamih musela zachytiť zábradlia. V tej chvíli ma zachytil aj Andries, ktorý si všimol, že som stratila rovnováhu. Telom mi prešla triaška.

Čoraz viac sa dostáva tajomný spisovateľ pod kožu mladej redaktorke. Na hrade sa začínajú  diať zvláštne skutočnosti a Adriana je zmätená sama zo seba, ale aj z Andriesa a jeho správania. Odhalí zanietená novinárka, aké tajomstvo ukrýva starobylý hrad a jeho hradný pán? Popri lúštení záhady okolo tajomného muža sa Adriana dostáva do víru nebezpečnej minulosti, ktorá jej čoraz viac dýcha na krk.

Strhla som sa. Nado mnou známy baldachýn z mojej izby. Žiadne pavučiny, vojaci, ani slúžky. Bol to opäť sen? Zbláznim sa z toho! V tomto dome chcú, aby som sa pomiatla? Nebolo ma treba presviedčať – bleskom som zbehla do zakázanej izby. Bola plná prachu a pavučín. Čo mali znamenať slová, ktoré mi stále zneli v hlave?

Michaela Ella Hajduková zahniezdila v knižnom svete prvotinou Všetky moje tváre, ktorá mala u čitateľov mimoriadny úspech. Na stránkach  románu Tajomstvo tvojho rodu sa prenesiete do Rumunska na starobylý hrad, ktorý každým kúskom dýcha  neobyčajnými tajomstvami. Autorka ma veľmi príjemne prekvapila kvalitou a rozsahom diela. Nenútene, priam zázračne vás spisovateľka vtiahne neviditeľnou rukou do príbehu. Napätie je citeľné hneď od prvých strán a trvá počas celého čítania. Krivka záhadnosti a napínavosti stúpa pri druhej návšteve Adriany do tajomného hradu. Detailne opísaná majestátnosť hradu čitateľovi okamžite dáva priestor pre svoju fantáziu. Z riadkov dýcha starobylá a tajomná história opradená láskou.


Spisovateľka čitateľa nie len oboznamuje s bohatými historickými faktami, ale dokázala dokonale vykresliť aj atmosféru Rumunských hradov. Určité predvídateľné situácie a konanie hlavných postáv v deji vám vôbec neskazia čitateľský zážitok a vy si knihu plnohodnotne vychutnáte. Neviditeľná nitka medzi prítomnosťou a minulosťou je autorkou podaná plynule. Všetky časové presuny sú premostené s ľahkosťou, čo  každý čitateľ uvíta. Nad celým príbehom sa vznáša akýsi temný  opar zakázaného citu. Tajomstvo tvojho rodu disponuje množstvom prekvapivých odhalení. Niektoré situácie, aj keď boli vykreslené vierohodne, mi prišli nereálne. Ale tento drobný fakt mi vôbec neprekážal a autorke som doslova zhltla všetko, čo kniha ponúkala aj s navijakom.

Tajomno, záhady, história, vášeň a láska. To sú hlavné atribúty diela, ktoré som prečítala vďaka autorkinmu pútavému peru jedným dychom.
Milovníci historických romancí si určite s pôžitkom knihu vychutnajú. Tajomstvo tvojho rodu nenechá chladnými ani čitateľov, ktorí obľubujú tajomné a neuveriteľné dianie medzi nebom a zemou.

Tajomstvo tvojho rodu odporúčam ako skvelý tip pre všetkých, ktorí sa chcú preniesť na chvíľu do tajomnej rozprávky, kde dobro zvíťazí nad zlom.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Artis Omnis.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára