13. 12. 2017

Lena Riečanská

Všetci vieme, že čítanie má blahodárne účinky. Má vplyv na náš krvný tlak, pulz, spánok a veru niekedy aj hmotnosť.
 Na niektorých knihách by malo byť varovanie: Nejedzte pri čítaní! Ale čo Vás čaká v tejto rubrike? Opýtam sa tých najpovolanejších, čiže spisovateľov, prečo čítať.

 Dúfam, že vás budú motivovať, aby ste do knižníc a kníhkupectiev chodili častejšie, a nielen keď už Vás niečo bolí.


Tvorba Leny Riečanskej sa radí medzi spoločenské romány. Je autorkou
5 kníh pre dospelých čitateľov
Trojlístok z internátnej izby  -     vydavateľstvo Motýľ (rok 2010)
Karolína, neblázni! -         vydavateľstvo Motýľ (rok 2011)   
Nebo, peklo, raj         vydavateľstvo Motýľ  (rok 2011)
Čerešňa na šľahačku        vydavateľstvo Koruna (rok 2013)
Nikdy mi nebolo lepšie        vydavateľstvo Koruna (rok 2014)

6 kníh pre deti a mládež
Ach, tá Joja!            Vydavateľstvo Trio Publishing (rok 2015)
Soňa, čo sa deje?        Vydavateľstvo Trio Publishing (rok 2016)
Monika to roztočí        Vydavateľstvo Trio Publishing (rok 2016)
Tiborove trapasy        Vydavateľstvo Trio Publishing (rok 2017)
Som, aká som!            Vydavateľstvo Spolku slovenských spisovateľov (rok 2016)

Sladkých štrnásť s horkou príchuťou – Vydavateľstvo spolku slovenských spisovateľov (rok 2017)


Moje čítanie?
V chalupe tíško. Len v krbe občas počuť zaprašťať prehárajúce drevo, plamienky poskakujú a ich odraz tancuje na protiľahlej stene. Sedím pohodlne usadená vo veľkom kresle, nohy raz zohnuté pod sebou, po chvíli vystreté, hoc aj na ozdobnom vankúši pohodenom na konferenčnom stolíku. Nevnímam dianie okolo seba, pretože duchom som v tých momentoch niekde úplne inde. V rukách mám knihu. S hlavnými postavami prežívam ich príbeh, duša mi plesá alebo žiali...
Opýtala som sa Leny Riečanskej: Lenka, prečo ty čítaš?
Viete, nad touto otázkou sa nezvyknem zamýšľať. Jednoducho rada čítam. Asi preto, že od detstva mám rada písmenká, slová, vety, príbehy. Čítanie je pre mňa relax, čítanie je poznanie, pochopenie životov iných ľudí, rozširovanie obzorov v rôznych oblastiach, virtuálne cestovanie – ste tu a odrazu niekde úplne inde, v inom svete, v inej krajine. Čítanie je skrátka skvelé. S blízkymi postavami sa môžete stotožniť, tie druhé pochopiť. Každý má možnosť vybrať si žáner, aký mu vyhovuje, čo ho obohacuje, posúva jeho život do iného rozmeru.
Som, aká som! Je názov jednej z mojich kníh pre deti a mládež. Jej dej zaujal aj odbornú porotu  Spolku slovenských spisovateľov a kniha získala ocenenie za detskú literatúru spolku za rok 2016. S potešením a úctou som prevzala toto ocenenie. Možno aj preto, že názov je príznačný aj pre mňa osobne. Chcete ma spoznať? Prečítajte si moje knihy. Nie sú o mne, ale je v nich kus môjho srdca, vnútorné cítenie, myslenie, prejav...  Jednoducho – Som, aká som!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára