7. 10. 2017

Emily D.Beňová

Na niektorých knihách by malo byť varovanie: Nejedzte pri čítaní!

Ale čo Vás čaká v tejto rubrike?
Opýtam sa tých najpovolanejších, čiže spisovateľov, prečo čítať. Dúfam, že vás budú motivovať, aby ste do knižníc a kníhkupectiev chodili častejšie, a nielen keď už Vás niečo bolí.

Autorka Emily D. Beňová, celým menom Emília Dalekorejová Beňová (1985), sa narodila na východe Slovenska, kde žije dodnes. 
Vyštudovala SOU-obchodné v Košiciach a písaniu sa venuje od svojich 13 rokov. 
Začínala skladaním básni, neskôr krátkych poviedok a vo veku 19 rokov napísala svoj prvý upírsky fantasy román Temní Anjeli - POSOLSTVO. Rok potom sa zrodila druhá časť s podnázvom (NE)PRIATEĽ Z MINULOSTI, neskôr VZOSTUP ZLA, po ňom SVETLO V TME a nakoniec záverečná časť OSLOBODENÁ. 
V roku 2012-14 vydala svoju druhú fantasy tetralógiu DVA KROKY DO PEKLA, ktorá si čitateľov získala od prvej stránky. Tentoraz stavila na anjelov a tajomstvo sveta mŕtvych a knihy  zaujali okolie natoľko, že sa rozhodla vydať aj túto sériu.

V roku 2015 stavila na erotiku, tentoraz s cieľom osloviť vydavateľstvo a okamžite sa dočkala odpovede, ktorá bola jednoznačná a kniha V OBJATÍ GENTLEMANA uzrela svetlo sveta v apríli 2016 . Neskôr jej vyšla aj druhá časť V OBJATÍ NEPRIATEĽA v septembri 2016 a záverečná časť V OBJATÍ MILENCA sa zrodila vo Februári 2017.V roku 2016 jej vyšla aj zbierka poviedok pod názvom V ZAJATÍ VÁŠNE. V roku 2017 zbierky poviedok MUŽI vs ŽENY, V ZAJATÍ STRACHU, druhé vydanie fantasy románu Temní anjeli - POSOLSTVO a romantický román DOTYK TÚŽBY. 

Je vydatá, má dve krásne dcérky a manžela,ktorý ju v písaní podporuje. 

Opýtala som sa Emily: Emily, prečo ty čítaš? 

Čítanie ma bavilo už od útleho detstva. Spomínam si, že som čítala odkedy som sa to naučila a drží ma to dodnes. Čítanie je pre mňa relax. Dáva mi veľmi veľa a zároveň mi pomáha uniknúť z reality na okolo. S knihou človek nikdy nie je sám, pretože žije s hrdinami príbehu. Čítanie dáva čitateľovi oveľa viac, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Už na základnej škole som bola čestným čitateľom v miestnej knižnici. Chodievala som tam takmer denne, aby som tam mohla čítať, no neskôr som si knihy brávala aj domov. Vždy ma fascinovalo, ako sa autori vedeli hrať so slovíčkami. Bola som tým doslova pohltená, až som nakoniec sama skúsila písať. Padala stránka po stránke, až som si uvedomila, že presne toto chcem. Chcem písať príbehy! Z písania sa nakoniec stala vášeň, ktorá mi tie pomáha uniknúť z reality. Čítanie príbehov, s ktorými som neraz žila, ma veľmi motivovalo a doslova nakoplo k tomu, aby som sa aj ja sama stala autorkou. Knihy obohacujú, dodávajú prázdnym dňom farby, motivujú a poučia. Ale hlavne... rozšíria obzory!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára