19. 10. 2016

Matthew Logelin - Dva bozky pre Maddy

Život je cesta, na ktorej strácame tých, ktorých najviac milujeme

Kategória: Antipsychotiká/Antipyretiká

Účinné látky: Upokojuje dušu. Regeneruje slzné kanáliky. Absorbuje smútok  a upokojuje bolesť.

Dávkovanie: Ťažko určiť, no radšej v menších dávkach s balíčkom vreckoviek a prevareným vínkom. Počet tabliet-280.

Vedľajšie účinky: Odkladanie starých albumov. Časté prepadanie smútku. Lepenie fotiek na stenu..:)

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite:  Každý koho sa smrť dotkne je postavený pred neľahkú úlohu, nájsť novú silu a chuť žiť. Je dôležité si uvedomiť, že život bez milovanej osoby už nikdy nebude taký, ako bol predtým. Koniec je však často začiatkom...

Začiatok príbehu začína Matthew Logelin rozprávaním o svojej životnej láske. Od ich zoznámenia až po svadbu prejde dlhší časový úsek. Po únavnom cestovaní a spoznávaní krajín sa nakoniec manželia usadia v Los Angeles a začínajú si plniť svoje sny o domove a rodine. O pár mesiacov Liz zisťuje, že je tehotná a obaja sa tešia na rolu rodičov. Komplikované tehotenstvo Liz manželov ešte viac zblížilo. Ich vytúžené dievčatko uzrelo svetlo sveta v jeden marcový deň v roku 2008. A potom príde obrovský šok. Najšťastnejšiu chvíľu strieda najsmutnejšia. Mattovi sa za dvadsaťsedem hodín totálne prevrátil celý svet. Ostáva sám s predčasne narodenou dcérou, bojuje so smútkom a trápi sa pochybnosťami. Okrem toho má obavy a pociťuje neistotu aj z finančnej situácie. Matt je však výnimočný muž, ktorý sa nevzdáva, bojuje a snaží sa žiť najlepšie, ako len vie pre svoju dcéru.

Posadil som sa do hojdacieho kresla a po prvýkrát v živote som držal svoju dcéru v náručí. Moja reakcia ma prekvapila. Vo všeobecnosti nie som veľmi citovo založený človek. Keď som aj v minulosti cítil nutkanie plakať na verejnosti, tak som to, prirodzene, potlačil. S Madeline na rukách mi však slzy tiekli prúdom.

Matthew Logelin zhmotnil svoje slová a krásne spomienky na svoju milovanú manželku do knihy Dva bozky pre Maddy, ktorú napísal na jej počesť.

Život píše aj smutné príbehy a toto je jeden z nich. Každý človek je jedinečný a má obrovskú šancu žiť neopakovateľný zázračný život s vlastným scenárom. Ale ako sa dá žiť v takom prípade, ak sa režisér rozhodol, že jednu postavu z príbehu vymaže?

Prečítajte si príbeh muža, ktorý v najšťastnejšiu chvíľu svoju života stratil milovanú manželku a snažil sa žiť ďalej kvôli dcére, ktorá mu svojím spôsobom zachránila život. Usiluje sa ovládať svoj smútok a zvládať meniace sa priority. Vo svojom smútku však nezabúda ani na rodinu, priateľov a nezištnú pomoc ponúka ľudom s podobným osudom. So svojou dcérou sa vracia na rovnaké miesta, ktoré predtým navštívil s jej matkou.

Príbeh sa začína odvíjať od roku 1996 a autor opisuje svoje zoznámenie sa s manželkou, ich odlúčenie počas študijných rokov a následne ich najkrajší deň v živote. Obšírnejšie opisy, ktoré sú dominantou príbehu vťahujú svojou silou a hĺbkou čitateľa do deja už v samotnom úvode. Príbeh je písaný z mužského pohľadu, v ktorom autor uprednostnil priamočiare vyjadrovanie, vecné termíny, vulgarizmy a jednoduché slovné hračky. Román je rozdelený do primeraných kapitol. Zo začiatku je text pokojný a uvážený. Opísané situácie majú svižný spád. Väčšia dávka dynamiky a gradácie nastupuje až v hranično-dramatickej chvíli. V druhej polovici románu  sa vytráca  akčnosť a nastupujú smutné a zdĺhavé texty.


Tá prázdnota ma vydesila na smrť. Musel som ísť za Madeline, držať ju v náručí, byť s ňou a dokázať si, že môj svet sa úplne nezrútil. Opäť cítiť lásku. Zistiť, že som toho znova schopný. Jedine Madeline bola schopná oživiť tieto city. Nutkanie vidieť ju ma prepadlo z ničoho nič. Nepremýšľal som nad tým, potreboval som ísť za ňou, pretože som vedel, že v tej chvíli je ona to jediné, čo mám. Vedel som tiež, že ona je dôvodom, prečo musím prežiť ten deň alebo ďalšie dni, ktoré nás čakajú.

Kniha sa aj napriek ťažkej téme číta plynulo, no pomaly. Môže za to rozvláčený a smutný podtón textu a taktiež časté opisy situácií, v ktorých sa hlavná postava ocitla. Emócie a vnútorné prežívanie Matta sú hlavným ťahačom románu. Rýchlo meniace sa pocity  striedajú  spomienky na Liz a  nové zážitky s Maddy.  Nájdete tu  viac vedľajších postáv, ktoré sú vykreslené len okrajovo a mnoho z nich tvorí  len akúsi kulisu Mattovho života. 

Knihe je len ťažko niečo vytknúť, keďže ide o skutočný a pocitový príbeh, v ktorom čas zohráva najväčšiu rolu a autor vložil do riadkov celú svoju bolesť, smútok, pocit utrpenia, beznádej, ale i úsmev a nádej. V románe sú zosobnené všetky emócie tak, ako ich dokáže vyjadriť len zlomený muž. No nečakajte žiadne srdcervúce náreky a precitlivené okamihy, len priamu cestu do srdca muž, ktorý sa snaží znovu objaviť zmysel bytia. Na mnohých stranách nájde čitateľ aj  skryté rady, ako sa vysporiadať s podobnou situáciou,  objavíte  návody ako sa z toľkého smútku nezblázniť či rady, čo robiť, aby ste neprepadli depresiám.

Dva bozky pre Maddy je osobná a otvorená spoveď muža, ktorý miloval a stratil to najcennejšie, čo mal. Je to skutočný a dojímavý príbeh o sile lásky, ktorý neumrie nikdy. Dva bozky pre Maddy je ľudský a úprimný román, ktorý vám ukáže, že aj napriek bolesti sa dá žiť, ak máte pre koho. Aj napriek bolesti, ktorá trvá, nikdy nie je neskoro dať šancu novému scenáru.

Dva bozky pre Maddy odporúčam pre všetkých, ktorí majú radi skutočné príbehy, kde pocitová stránka prevyšuje pútavosť deja. Kniha poteší aj tých, ktorí obľubujú ťažké osudy iných a neboja sa vodopádu sĺz.

Byť silný znamená naučiť sa žiť aj napriek bolesti!

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Motýľ.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára