6. 5. 2016

Slávka Koleničová - Výhybky osudu

Osud je príbeh životnej túžby

Kategória: Analgetiká/Betablokátory

Účinné látky: Dezinfikuje a upokojuje ubolenú a zradenú dušu.

Dávkovanie: Viac dní po sebe, v primeraných dávkach. Počet tabliet-424.

Vedľajšie účinky: Spôsobuje oneskorené reakcie a miernu podráždenosť.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite:  Veríte na osudovú lásku? Veríte, že zo všetkých ľudí existuje len jeden človek, jedna spriaznená duša, ktorá je určená iba pre vás a ostatné vzťahy slúžia len k tomu, aby vás k nemu priviedli? Alebo sú reči o osudovej láske iba mýtus. Osud si občas s našimi životmi robí čo chce. Dá sa náš osud zvrátiť alebo budeme ďalej šliapať vo vychodených cestičkách?

Aj hlavná hrdinka Lucia zažila na vlastnej koži krutosť osudu. Neustále rozchody a návraty. Ani po prvej facke sa nevie oslobodiť od svojho priateľa. Ustavičné prázdne sľuby a sladké rečičky z úst Andreja pôsobia na mladú ženu ako magnet. Jej verné priateľky z babinca len nechápavo krútia hlavou nad ich neperspektívnym vzťahom.

„Lucka, veľmi ma mrzí tá facka.“ Prehovoril tlmene. „Nechápem, ako som to mohol urobiť, ženu som doteraz nikdy neudrel.“ Bojujúc so slzami, ironicky som sa uškrnula. „Takže to bola premiéra? Povzbudzujúce...“ Schýlil sa, zľahka ma pobozkal na líce. „Môžeš mi to odpustiť? Viac od teba nežiadam.“

 V nestráženej chvíli spoznáva sympatická sestrička fešáka Michala, ktorý má o ňu vážny záujem. Lucia je zmätená z oboch mužov, ale znova dáva šancu výbušnému Andrejovi. Tak ako každý rok, aj teraz sa celá dievčenská partia vybrala na týždňový výlet. Dievčatá si užívajú bezstarostné dni leňošenia, prežívajú letné romániky, len Lucia je zamĺknutá a nepríjemná. Jej dušu ťažia výčitky, srdce má rozbité na milión kúskov a má pocit, že si celkom zbabrala svoj život. Kamarátka Milica sa už nemôže pozerať na utrápenú priateľku a jednu výhybku osudu prehodila za ňu. Ale nie je všetko zlato, čo sa blyští. Aj keď frajera vymenila, problémy a starosti s láskou ostali. Ale osud sa znova rozhodol hrať podľa vlastných pravidiel.

Rozrevala som sa. Aj napriek predsavzatiu, že budem silná a odolám. „Lenže ja ho stále milujem! Nechcem ho znova stratiť!“ Ľubine pery sa stiahli do úzkej čiarky. „Tak potom choď za ním. Chyť ho pod krk a riadne mu všetko vytmav. Ja by som...“ Nedohovorila. Beznádej ma udrela rovno medzi oči. Nič. Stále nič, akoby sa pod zem prepadol. Zbytočne mu volám, nechávam odkazy, správy, maily...

Sklamaná Lucia sa rozhodla pre radikálne riešenie. Za výdatnej podpory priateliek sa vrhá do vzťahu a do náručia bohatého, vplyvného a pekného doktora. Do kedy sa bude mladá sestrička týrať myšlienkami na Michala? Bude záhadný doktor len dočasná náplasť na jej boľavé srdce? Dokáže prehodiť výhybku a presmerovať svoj osud na inú koľaj?

Očakávaná novinka z pera Slávky Koleničovej práve obsadila popredné miesta v našich kníhkupectvách. Obálka knihy je lákavá a farebná, takže poľahky priťahuje zvedavé oči každej ženy. Výhybky osudu je svieži, pútavý a dynamický román pre všetky ženy, ktoré veria v naplnený osud a šťastné konce. K napísaniu  tejto knihy sa autorka  inšpirovala vlastnými zážitkami z prostredia detského oddelenia nemocnice.  Príbeh mladej Lucie, s ktorou sa osud nepekne pohral. Tak zúfalo túžila po láske, ktorá sa jej ale statočne vyhýbala, že sa rozhodla z trucu vydať, len aby zabudla na svoju bolesť zraneného srdca. Na pozadí príbehu hlavnej hrdinky, ktorá celý dej interpretuje sa odohrávajú osudy aj vedľajších postáv. Jej verné priateľky tak isto zápasia so svojimi strasťami a slasťami života. 


Slávka Koleničová si dala záležať a veľký dôraz vložila do detailných opisov postáv, ale aj ich osobitých charakterov. V románe nájdete viacero postáv, ale všetky majú svoje oprávnené zastúpenie. Mne najviac zaimponovala Milica svojim prístupom a veľkým srdcom. Zamilovala som si aj malého chlapčeka z detského oddelenia. Dychtivo som čakala ako sa vyvinie  jeho osud. Z celého príbehu je cítiť nespútané priateľstvo mladých žien.  Autorka sa pohrala s myšlienkou, či nám je osud daný a či ho vieme zvrátiť vo svoj prospech, či dokonca, že máme viac osudov a len na nás záleží, ktorý si vyberieme.
Anotáciu knihy som vopred nečítala a podľa názvu diela som očakávala  úplne iný príbeh - príbeh zrelej ženy. Na Výhybky osudu som sa veľmi tešila a musím len skonštatovať, že ma spisovateľka nesklamala. Naopak, potešila moju čitateľskú dušu. Občas som nechápavo krútila hlavou nad počínaním hlavnej hrdinky a vravela si „ach bože, dievča, aká si len naivná a zadubená.“ Vyzdvihnem neskutočný rozprávačský talent autorky, lebo vďaka nemu sa dokážete hravo priblížiť k pocitom a hlavne k dôvodom, prečo ktorá postava konala, tak ako konala. Kniha disponuje šokujúcimi tajomstvami a prekvapivými zvratmi. Písaná je ľahkým a iskrivým štýlom s kvapkou napätia. Do čítania sa pohrúžite hneď v úvode  a autorka vás bude celým dejom nepatrne zavádzať.

 Výhybky osudu odporúčam ako ľahké oddychové čítanie. Pre všetky milovníčky ženských románov, ktoré hľadajú v knihe viac rozvinutých príbehov bude novinka jasnou voľbou. Román vás pobaví, ale prinúti vás sa aj zamyslieť. V knihe nájdete aj malý návod ako si uchmatnúť svoje šťastie.     

Osud je príbeh životnej túžby. Ak ste ho našli, našli ste svoje šťastie. Počúvajte len tlkot vášho srdca, ono vám napovie.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára