5. 12. 2018

Petra Hederová - Tak si ho nechaj! (18)


18. Kapitola
Tesne pred šiestou som zazvonila na zvončeku pri bráne jeho domu. Bez slova ma vpustil dnu. Vybehla som po schodoch. Bola som nervózna a nechcelo sa mi čakať na výťah. Keď som zadýchaná dobehla k jeho dverám, otvoril ich oblečený akosi formálne. Žiadny župan, pod ktorým by bol nahý, ako zvyčajne. Dokonca ani rifle a tričko. Mal na sebe slušné, akoby oblekové nohavice a košeľu krémovej farby.
    „Poď ďalej,“ vyzval ma. Zdalo sa mi, že je akýsi iný. Radšej som sa na nič nepýtala. Čakala som, že mi sám vysvetlí, čo je dôvodom mojej návštevy, no zarazilo ma, že ma pri príchode ani nepobozkal.
    „Poďme si sadnúť do kuchyne,“ povedal a rukou naznačil, kam mám ísť.
    Do kuchyne? Vždy sme šli do obývačky, na náš gauč. Začala som tušiť, že sa deje niečo vážne, no ani za svet som nevedela prísť na to, čo. Sadla som si na tvrdú jedálenskú stoličku z Ikea a ani som nedýchala.
    „Viktória, to, čo ti teraz poviem, bude drsné,“ povedal vážnym hlasom.
    Hlava mi pracovala na plné obrátky. Čo mi môže chcieť povedať? Uvažovala som nad najhoršími alternatívami. Je smrteľne chorý? Je smrteľne chorý a je to nákazlivé? Opúšťa ma, lebo si to rozmyslel? Opúšťa ma kvôli inej žene?
    Stále som však bola ticho. Akékoľvek otázky sa zdali byť zbytočné a navyše som nedokázala pochopiť, čo sa na Oliverovi zmenilo. Akoby to ani nebol on, ale muž, ktorého nepoznám.
    Konečne prehovoril. Znel ako lekár, ktorý oznamuje príbuznému, že operácia sa nevydarila.
    „Veci sa majú takto,“ začal a nepozeral sa mi pri tom do očí. „Volám sa Gabriel, myslím krstným menom. Meno Oliver je falošné.“
    Pozerala som naňho v nemom úžase.
    Z úst sa mi vydralo iba jedno takmer nečujné: „Prosím?“
    Pokračoval chlácholivým tónom. Zdalo sa, že mu je celá situácia viac ako nepríjemná.
    „Viktória, myslím, že si môžeme i naďalej tykať. Veď sme spolu niečo zažili,“ odmlčal sa, akoby naberal odvahu. Potom doplnil: „Najal si ma tvoj manžel, Mário.“
    Chvíľu som spracúvala jeho slová. Nebola som si istá, čo tým myslí.
    „Najal?“ spýtala som sa nechápavo.
    Prisunul si stoličku bližšie ku mne a pokračoval.
    „Pracujem pre detektívnu kanceláriu. Som herec, vyštudoval som herectvo na konzervatóriu a živím sa ako niekto, koho detektívne kancelárie nazývajú „rozvracač“. Je to vlastne jedna zo služieb, ktoré klientom ponúkajú. Nechcem ti tu dopodrobna vykladať o náplni mojej práce, pretože v tomto štádiu ťa to pravdepodobne ani nezaujíma. Slovom, ide o to, že si nás klienti najímajú, keď potrebujú niečo dosiahnuť. Najčastejšie odlákať milenku od manžela, zabezpečiť alibi alebo akýmkoľvek spôsobom docieliť to, čo je v ich záujme. To, čo chcel od detektívnej kancelárie tvoj muž bolo, aby si pristúpila k rodičovskej dohode. A detektív poveril mňa, svojho externého zamestnanca, aby som to celé zrealizoval.“
    Chvíľu som rozmýšľala. Ničomu som nerozumela.
    „Ale ako ...“ stále mi to celé akosi nedávalo zmysel. Krútila sa mi hlava a keby som nesedela, možno že aj omdliem. Vypýtala som si pohár vody. Postavil ho predo mňa a bol to ten istý pohár ako vždy. Na skle sa preháňali žlté a oranžové motýliky. Pohár, zariadenie bytu, všetko bolo rovnaké. Jediné, čo sa zmenilo, bol on.
    Snažil sa vysvetliť mi to najlepšie, ako sa dalo.
    „Jednoducho. Mal som navodiť pocit toho, že ťa milujem, počítam s tebou a môžeš sa o mňa oprieť. Keď sa rozvedieš, nebudeš osamelá a vlastne to bude výhodné aj pre teba, keď sa deti dostanú do striedavej starostlivosti. V prípade, že by si mala partnera, určite by si čas bez nich vedela lepšie využiť ako sama. Mal som ťa dostať do stavu pohody, šťastia a zamilovanosti. V takomto stave je človek skôr náchylný dohodnúť sa, ako keby sa cítil osamelý a nešťastný.“
    Odmlčal sa, aby mi dal priestor stráviť novonadobudnuté informácie.
    Je to vôbec možné? Možno sa mi to celé iba sníva.
    „Ja to celé nechápem,“ povedala som. „Veď sme sa predsa náhodne zoznámili na Tindri.“
    Oliver začal vysvetľovať: „Áno, tvoj manžel zistil, že tam chodievaš. Ako, to neviem. Potom to bolo jednoduché. Dal som ti superlike a ty si mi ho opätovala. Začali sme komunikovať a zvyšok už poznáš.“
    Znovu sa odmlčal. Sedela som v jeho kuchyni ako kôpka nešťastia a snažila sa pospájať si všetky súvislosti. Tak toto sa mi snažila moja vyvinutá intuícia celý ten čas naznačiť?
    „Nerozumiem jednej veci,“ povedala som.
    „Pýtaj sa. Nič ti už nebudem tajiť.“
    „Prečo si sa na začiatku tváril, že náš vzťah berieš ako úlet? Prečo si to od začiatku nehral na zamilovanosť? Bolo by to tak predsa jednoduchšie, alebo nie?“
    Oliver, teda vlastne Gabriel, bol vďačný, že som neurobila hysterickú scénu, fyzicky ho nenapadla, ani sa nervovo nezrútila. V jeho tvári som pozorovala úľavu. Odrazu bol ochotný všetko vysvetliť. A ja som chcela vedieť detaily. Bola som v šoku a mala som na ne právo.
    „Nechcel som vzbudiť podozrenie. Bolo by to trochu čudné, tváriť sa, že ide o lásku na prvý pohľad.“
    Chcela som povedať, že ja by som to za čudné nepokladala. Považovala by som to za romantické, osudové a pekné. Asi to bude tým, že som naivná. Chcela som sa ho spýtať, či aj slabé sexuálne výkony boli súčasťou jeho hereckého umenia, no potom som si pomyslela, že mám aj dôležitejšie otázky.
    „Tá žena vtedy, čo ťa bola navštíviť, bola tvoja klientka?“
    Ochotne odpovedal: „Áno, potrebovala odo mňa službu – odlákať milenku svojho muža.“
    Je to vôbec možné, kam zájde zúfala žena v snahe udržať si manželstvo? Nemala by ho namiesto snahy znovu získať, radšej kopnúť do zadku a vyhodiť ho aj s kuframi k tej druhej? Áno, to vám povie každý, koho sa tento problém priamo netýka. Ako náhle to však zažijete na vlastnej koži, odrazu vás celé to vaše hrdinstvo prejde. Ja sama som dávala Máriovi veľa šancí, aby sa vrátil. On ich však všetky, jednu po druhej, systematicky zahadzoval.
    „A čo tá tvoja taxislužba?“ spýtala som sa.
    Smutne sa usmial: „Žiadna neexistuje.“
    „Vedela som to. Nenašla som ťa na internete, už vtedy mi to bolo podozrivé.“
    „Si bystrá žena, Viki,“ polichotil mi.
    Odpila som si z vody a zahľadela sa do prázdna.
    „Stále nemôžem uveriť tomu, že si to celé na mňa hral. Je toho vôbec niekto schopný? Veď je to hotové zverstvo!”
    Môj údiv sa pomaly začal meniť na zlosť. Mala som chuť jednu mu vylepiť, no ovládla som sa. Chcela som vedieť viac. Všetko. Zvedavosť zvíťazila nad urazenosťou.
     „Som herec, Viki,“ povedal. „Hranie rolí je pre mňa prirodzené. Nakoniec, je to moja práca, za ktorú som platený. Ale musím povedať, že tento raz mi to bolo veľmi nepríjemné, pretože tu išlo o deti. Viem, aká si na nich závislá.“
     „A ktorá matka nie je závislá na svojich deťoch?“ skríkla som. Dostala som chuť chytiť ho za ramená a zatriasť ním.
    Postupne sa mi začali vynárať ďalšie súvislosti. To, ako mu vtedy v ZOO volal Mário a on to nezdvihol. To, že vedel veľkosť môjho prsteňa. Môj ex mu o mne poskytol celkom slušný obrázok.
    Pozrela som sa mu priamo do očí a povedala: „Jedna vec mi ale vôbec nedáva zmysel.“
    „Aká?“ spýtal sa.
    „Prečo tu spolu sedíme a ty mi všetko prezrádzaš? Nemalo by to byť tajné? Celé toto tvoje pôsobenie?”
    Oliver sa nadýchol: „Vidno, že ti to myslí. Samozrejme, malo to byť tajné. Aj to doteraz vždy tak bolo. Manželia mojich klientiek ani ich milenky sa nikdy nedozvedeli o tom, že som bol iba najatý. Tá žena, ktorú si vtedy stretla u mňa v dome, prišla za mnou, aby som odlákal milenku jej manžela. Bola to mladá baba, vo veku asi dvadsať rokov. Mojou úlohou bolo namotať milenku, aby nechala jej muža na pokoji.“
     „A podarilo sa ti to?“
     „Veľmi rýchlo, dokonca som sa s ňou nemusel ani vyspať.“
     Uškrnula som sa: „To mi hovoríš preto, aby som nemala zlý pocit, že si ma podvádzal s inou? A čo ten prsteň, čo si mi dal? Nemusím ti ho hádam vrátiť.“
     „Platil ho tvoj bývalý,“ povedal a sklopil zrak. Bolo to pre mňa do značnej miery bolestivé a on si to uvedomoval.
     „Stále som sa nedozvedela, prečo si mi celé toto prezradil? Ako to zvykneš ukončiť, celé tieto falošné vzťahy?“
     „Záleží od povahy dotyčnej osoby. Niekedy sa s ňou rozídem pod určitou zámienkou. Niekedy sa jednoducho odmlčím, vypnem telefón, zmením bydlisko.“
     „Aha,“ prešla som k oknu a odhrnula záclonu. Tento výhľad som dôverne poznala.
    „A toto je tvoj byt?“
    „Iba prenajatý,“ odpovedal. „Sťahujem sa podľa potreby.“
    „Nemôžem tomu uveriť,“ krútila som hlavou. „Vieš mi poradiť, ako mám prísť domov a nezabiť svojho ex?“
    Gabriel na mňa uprel prosebný pohľad: „Chcel by som ťa požiadať, aby si ma neprezradila. Viem, že si nahnevaná a nemáš dôvod brať na mňa ohľady, no aj tak ťa o to prosím! Ak ma prezradíš, zdiskredituješ tým celú detektívnu kanceláriu. Tvoj ex by to určite len tak nenechal a šiel by sa sťažovať. V zmluve totiž stálo, že zaručujeme diskrétnosť.“
    Nechápavo som naňho zazrela: „Tak mi teda vysvetli, prečo teraz porušuješ zmluvu a ohrozuješ povesť svojho zamestnávateľa?“
    Ničomu som nerozumela a už som sa aj pomaly prestávala snažiť. Všetko sa mi zdalo šialené.
    „Zmietam sa medzi dvoma extrémami,“ vysvetľoval Gabriel. „Na jednej strane som voči zamestnávateľovi lojálny, lebo je to tak profesionálne. No na druhej strane na toho idiota seriem. Vypiekol so mnou. Nezaplatil mi za posledné dve zákazky. Dúfam, že tie prachy od neho dostanem. Ale keď mu tvoj muž zničí meno, dá celú firmu do krachu a už neuvidím nič. Jasné, že by som mal byť diskrétny. Ale to, ako sa ku mne správajú... Navyše, tiež som len človek. K tebe prechovávam akési osobitné city. Nie, nemilujem ťa, ako som ti vravel. To bola len súčasť stratégie, ako ťa dostať tam, kam som potreboval. Ale mám ťa rád. Viem, že si dobrá žena a matka. Je mi vlastne ľúto, že som ťa dotlačil k niečomu, čo si nechcela.“
    Snažila som sa nepodľahnúť sentimentu a klásť racionálne otázky.
    „Akože ti nezaplatili za zákazky?“ nerozumela som. „Chceš tým povedať, že si za mňa nedostal peniaze?“
    „Tvoj manžel platil detektívnej kancelárii. A oni mali vyplatiť mňa. Ale načo, hlavne, že majiteľ sa má dobre!“
    „Ako si to mohli dovoliť, nedať ti, čo ti prináleží? Nepodpísal si niečo ako pracovnú zmluvu?“
    Gabriel si vzdychol: „Je to dlhší príbeh.“
    „Zaujíma ma to,“ povedala som presvedčivo. „Okrem toho si zaslúžim odpovede na akékoľvek otázky, po tom, ako si mi klamal.“
    Gabriel rezignovane prikývol: „Tak dobre, poviem ti všetko.“
    Navrhla som, aby sme prešli do obývačky. Jeho gauč som považovala za vlastný a z tvrdej Ikea stoličky ma neskutočne bolel zadok. Sedeli sme na tom istom mieste, ako keď som si myslela, že tvoríme pár. Iba s tým rozdielom, že sme sa k sebe viac netúlili. Uvažovala som nad tým, čo by spravil, keby som ho pobozkala. Premohla ma akási nostalgia, no ovládla som sa.
    „Začnem od začiatku. Dúfam, že sa neponáhľaš,“ povedal.
    Odišiel do kuchyne a priniesol mi pohár vody, ktorý som si tam nechala. Potom pokračoval.
    „Išlo o jednu zákazku. Objednala si ma bohatá panička, ktorá si vydržiavala mladého zajačika. Kupovala mu drahé handry, vozil sa na bavoráku, platila mu exotické dovolenky.“
    „No výborne, niekto sa vie pekne upratať,“ zahvízdala som uznanlivo. „Aký mohol mať teda problém?“
    „Bol to gauner. Ani všetko, čo mu stará pani ponúkala, mu časom nestačilo na to, aby jej zostal verný.“
    „Nečudujem sa mu, láska sa za peniaze kúpiť nedá,“ bránila som mladého. Pri tom výroku ma trochu pichlo pri srdci. Veď sa to týkalo aj mňa. Mário si kúpil Olivera, ktorý predstieral lásku ku mne. Znamenalo by to teda presný opak - že všetko sa dá kúpiť za peniaze. Aj viera v to, že vás niekto miluje. Oliver, teda vlastne Gabriel, pokračoval:
    „Mladý teda udržiaval paralelný vzťah s rovesníčkou, do ktorej sa, na rozdiel od svojej bohatej dobrodinky, zamiloval. Netrvalo dlho a stará pani mu na to prišla. Bola to však dáma v rokoch, s určitou úrovňou a spoločenským postavením. Mala dosť skúseností na to, aby začala kvôli tomu robiť scény, alebo aby nebodaj svojho mladého milenca zavrhla. Práve naopak, zachovala chladnú hlavu a najala si detektíva.“
    „Tvojho zamestnávateľa, predpokladám,“ doplnila som.
    „Správne. Prišla do firmy a povedala, že potrebuje zistiť totožnosť tej slečny, s ktorou sa stretáva jej partner. Lebo tak ho ona nazývala. Partner. Tá stará fuchtľa si snáď naozaj myslela, že jej zajačik patrí. Že si jeho priazeň kúpila a teraz má právo vlastniť ho.“
    Vzbudil moju zvedavosť: „Začína to byť napínavé.“
    „Tomu ver, že je to napínavé! Neuveríš, ako niektorým ľudom drbe. Tá panička si teda najskôr nechala vypátrať totožnosť mladej slečny, ktorá získala srdce jej milenca. To nebol problém. Mali sme to zistené okamžite. No a potom, keď bola totožnosť tej nešťastnice známa, firma oslovila mňa. Dostal som za úlohu vymyslieť, ako ju od svojej lásky odlákať.“
    „A ty si spravil čo?“
    „Najskôr som sa snažil mladú slečnu zbaliť. Ale nešlo mi to, bolo to prakticky nemožné, keďže bola čerstvo zamilovaná do Zajačika.“
    „A čo iné ti teda ostávalo?“
    „Bola to snáď najťažšia úloha, akú som kedy riešil. Mal som problém dostať ju na rande, nedvíhala mi telefón, jedným slovom, vôbec nereagovala na moje pokusy.“
    „Aké boli teda tvoje ďalšie možnosti?“
    „Nuž, veľmi obmedzené, ak mám pravdu povedať. Ale ja sa nevzdávam, vždy niečo vymyslím. Patrím k špičke vo svojom odbore.“
    Opäť mi myseľ zabehla k jeho posteľným výkonom. Špička? Nemal by byť rozvracač dobrým milencom? Jeho možnosti by sa tým určite rozšírili. Ale toto som nechcela riešiť. Jeho príbeh ma zaujal a chcela som sa dozvedieť viac. Preto som povedala: „Nechaj ma premýšľať. Čo iné sa dá urobiť pre to, aby si odlákal ženu od muža, ktorého miluje? Ponúkol si jej peniaze?“
    Gabriel sa zasmial: „Presne! Myslí ti to, ale to som vedel už dávno.“
    „Ďakujem, hovoríš mi to už aspoň tretíkrát.“
    „Dobre, kde som to skončil?“
    „Vravel si, že si ju skúsil podplatiť.“
    „Aha! Áno, presne tak.“
    „A ako si to urobil?“ vyzvedala som ďalej.
    „Nedalo sa inak, len jej priamo ponúknuť istú sumu. Priniesol som obálku a v nej desaťtisíc.“
    „Eur?“
    „Jasné že eur.“
    „Nie zlý obchod,“ povedala som uznanlivo. „Prijala to?“
    „Nie. Vraj sa ich láska nedá kúpiť. Ich láska má najvyššiu hodnotu.“
    „Ach, to je pekné! Také čosi by som chcela zažiť,“ zvolala som zasnene.
    „Vidím Viki, že sa v tebe ozvala romantická stránka osobnosti. To však nie je všetko. Môj šéf mi jednoducho prikázal, aby som niečo vymyslel. Jednoducho NIEČO. Vraj ma platí za to, aby som podával výkony. Buď sa mi podarí tento vzťah rozvrátiť, alebo som skončil.“
    Zamračila som sa: „Tak to je teda ťažká práca, poviem ti.“
     „No ja sa tak rýchlo nevzdávam. Vymyslel som diabolský plán.“
    „Začínam sa báť. Dúfam, že si ju nezabil? To je totiž posledná možnosť, ktorá mi napadla.”
    „Viki, som rozvracač, nie nájomný vrah.“
    „Dobre, dobre . Tak čo iné si mohol vymyslieť? Vydieral si ju nejako?“
    „Vidíš? To je nápad!“ zvolal Gabriel. „Vydieranie mi ani nenapadlo! Si fakt dobrá. Ale asi by som ju nemal čím vydierať. Bola čistá ako ľalia. A navyše, vydieranie je trestné. Spravil som niečo iné - nechal som ju zmiznúť.“
    „Ako zmiznúť?“ spýtala som sa pobavene. „Hádam si ju neuniesol a nedržal zatvorenú kdesi v pivnici?“
    „Viktória, práca rozvracača spočíva v tom, že musíš vymyslieť spôsob, ktorý je v medziach zákona. Nesmieš spadnúť do trestnej činnosti.“
    „Ale ako sa to dá, nechať niekoho zmiznúť bez toho, aby si použil násilie?“
    „Jednoducho. Dáš mu ponuku.“
    „Pracovnú?“
    „Presne tak. Najal som kolegyňu, ktorá ju oslovila na ulici, či sa nechce venovať modelingu. Tá práca bola pre ňu celkom vhodná. Tá baba bola vysoká a nevyzerala zle.“
    „A ona na to skočila?“
    „Samozrejme. Všetko to bolo oficiálne. Spolu s kolegyňou sme vybavili, aby reálne existujúca agentúra v Miláne podpísala s dotyčnou slečnou kontrakt, na základe ktorého získala prácu modelky. Odletela do Talianska a bol od nej pokoj.“
    „Klobúk dolu pred tvojou šikovnosťou,“ pochválila som ho. „Ako sa ti to, preboha, podarilo vybaviť?“
    „Zaplatil som talianskej agentúre. Okrem toho, tá baba naozaj mala predpoklady pre prácu modelky, takže sa iba potešili. Mali zadarmo novú tvár, ktorú platil niekto iný.“
    „Ten niekto iný bola detektívna kancelária?“
    „Áno, a tá si to fakturovala u našej zámožnej paničky.“
    „To vyzerá ako skvelá práca z tvojej strany. Kde teda nastal problém?“
    „Keď mali vyplatiť mňa. Stará pani si zrazu povedala, že jej mladý zajačik za tie prachy nestojí a našla si iného. Mladá slečna stále pracovala v Miláne a jej mzdu hradila detektívna kancelária. Kontrakt bol ročný, no stará pani už nemala záujem prispievať. Nastal problém, kto bude platiť nádejnej modelke. Detektívna kancelária prišla o značnú sumu peňazí a nezostalo jej na to, aby ma zaplatili. Vraj je to moja vina, celé som to zle vymyslel. Zašlo to tak ďaleko, že sme sa so šéfom až pobili. Ten debil mi vyrazil zub. To mi ešte pekne vynahradí.“
    „Ale napriek tomu si zostal,“ zhrnula som Gabrielovo rozprávanie s nepochopením.
    „Áno. Stále som veril, že mi dajú, čo mi patrí. Medzitým som dostal teba a tú brunetku, čo si vtedy u mňa videla.“
    Veci pomaly začali do seba zapadať. Spomenula som si na deň, keď sme sa prvýkrát videli.
    „Ten zub ti vyrazil v deň, keď sme mali rande?“ opýtala som sa.
    „Ako to môžeš vedieť?“ vyzeral naozaj prekvapený. Asi som naňho spravila dojem. Uvažovala som, či mu to prezradím, no chcela som, aby videl, ako dokážem spájať súvislosti.
    „Keď sme sa v aute bozkávali, cítila som krv.“
    „Ty si neuveriteľná! To muselo byť pekne nechutné.“
    Nekomentovala som to, len som uzavrela tému: „Posledné úlohy si zjavne splnil úspešne.“
    „Áno, ale ani za tie mi nezaplatili. Vraj majú vysoké náklady a ja som to vtedy zbabral. Vraj im ešte dlžím. Sú síce ochotní niečo mi dať, ale zďaleka to nezodpovedá mojej predstave o príjme.“
    Povedal mi veci, o ktorých som sa nikdy nemala dozvedieť. Vlastne som mu bola vďačná. Aspoň to celé dávalo nejaký zmysel. Bolo to lepšie, ako keď vás chlap opustí pod nejakou idiotskou zámienkou. Napríklad, že medzi vami nefunguje chémia, alebo jednoducho preto, že sa tak rozhodol a basta! Stále som však nerozumela jeho motivácii.
    „A preto si sa rozhodol pomstiť sa im a povedať mi to? Nerozumiem, čo to rieši?“
    Gabriel ma zaskočil: „Povedal som ti to, lebo ti chcem dať ponuku.“
    „Dúfam, že už nie na sobáš,“ uškrnula som sa.
    „Nie, tento raz to bude niečo lukratívnejšie.“
    „Som samé ucho.“
    „Zakladám vlastné podnikanie. Niečo ako detektívnu kanceláriu, ale bude to skôr vzťahová poradňa. A teba som chcel osloviť, či by si do toho šla so mnou.“
    Chvíľu som sa na neho pozerala, akoby mi práve o sebe prezradil, že je jedným z mužov, ktorí boli objavení na planéte novej galaxie. Nevedela som, či mu mám zavolať psychiatra, alebo sa zasmiať.
    „Oliver, teda prepáč, Gabriel, či ako sa vlastne voláš. Myslíš to naozaj vážne?“
    „Smrteľne,“ prikývol. „Prečo sa tomu tak čuduješ?“
    „Možno si ma nepočúval pozorne, ale ja pracujem v banke, konkrétne ako asistentka. Nie som profesionálna špiónka ani policajtka. Ak si otvoríš detektívnu kanceláriu, môžem ti tam akurát tak variť kávu alebo organizovať stretnutia. Neviem, čo viac by som ti mohla ponúknuť. Nemám dokonca ani vstupný kapitál.“
    „Nechcem od teba nič viac než tvoje schopnosti,“ ubezpečoval ma. „A ponúkam ti to ako druhú prácu popri zamestnaní.“
    „Začínaš ma namotávať. Vždy som túžila po tom, objasňovať zločin. Aj keď tu nejde o zločiny v pravom slova zmysle...“
    „Tak vidíš. Budeme sa špecializovať výhradne na vzťahy, teda primárne na dokazovanie nevier a rozvracanie vzťahov. Nebudeme riešiť nič iné, žiadne únosy domácich zvieratiek ani vraždy svokier. Nevera je to, čo hýbe svetom. Ty máš inteligenciu a dobré nápady. Vyskúšaj to a uvidíš, ako ti to pôjde.“
    Zamyslela som sa. Jeho návrh sa mi síce zdal odvážny, ale veď aj ja som odvážna. A aspoň by som zamestnala mozog pri vymýšľaní rôznych scenárov. Ponúkal mi zaujímavú prácu.
    „Vlastne prečo nie, však? Onedlho budem mať toľko voľného času, že nebudem vedieť, čo s ním. Ako sa bude oficiálne nazývať moja pozícia?“
    „Nazvi si ju ako chceš. Krotiteľka neverných mužov, naprávačka rozvrátených životov, predĺžená ruka spravodlivosti?“
    Zasmiala som sa. Bolo to nielen kreatívne, ale aj zábavné.
    „Porozmýšľam o tom,“ povedala som na odchode.
    „Budem čakať na tvoju odpoveď.“


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára