8. 2. 2018

Lenka Gahérová

Všetci vieme, že čítanie má blahodárne účinky. Má vplyv na náš krvný tlak, pulz, spánok a veru niekedy aj hmotnosť.

Na niektorých knihách by malo byť varovanie: Nejedzte pri čítaní! Ale čo Vás čaká v tejto rubrike? Opýtam sa tých najpovolanejších, čiže spisovateľov, prečo čítať.

 Dúfam, že vás budú motivovať, aby ste do knižníc a kníhkupectiev chodili častejšie, a nielen keď už Vás niečo bolí.


Lenka Gahérová píše pre dospelých, ale aj pre deti. Viaceré udalosti, ktoré sa naozaj stali, splieta do jedného príbehu. Takto vznikli romány: „Čas nových nádejí“, „V Pekle sa neplače“, „Sen z modrého domu“ a „Žiadne pravidlá“. 
"Zajtra bude nový deň“ a „Kým nejde o život“, sú dva samostatné príbehy, ktoré sa stali tak, ako si ich čitatelia mohli prečítať. "V Tieňoch minulosti“ si vyskúšala kriminálny žáner, v ktorom pokračovala a vznikla poviedka „Miluj ma platonicky“ v spoločnej knihe kolektívu siedmich autorov „Vražedná sedmička“

V súčasnosti ju ľudia oslovujú s prosbou, aby napísala ich životný príbeh. Takto vznikla poviedková kniha „Láskanie“, neskôr „Poláskanie.“
V detskej knihe „Tri Dé z 3.Dé“ si spomenula na svoje detstvo, aj na humorné príhody svojich synov (lenže humorné sa jej zdajú až po dvadsiatich rokoch).
Práve dokončila ďalšiu knižku pre deti, s názvom Máša a Lili. Bude plná milých ilustrácii aj humoru, ale deti sa tam samozrejme aj niečo nové naučia. Hlavné hrdinky: ratlíčka Máša a yorkšírka Lili, sa už nevedia dočkať, kedy deťom vyrozprávajú svoj príbeh.


Opýtala som sa Lenky: Lenka, prečo ty čítaš?


Otázka: „Prečo čítaš?“ je zvláštna. Ešte som nepočula, že by sa niekoho opýtal: „Prečo pozeráš televízor?“ Prečo je zvláštnosť, že niekto číta? Veď knihy tu boli skôr, ako televízia! Knihy voňajú, cibria predstavivosť a hlavne, môžem sa pohybovať v prostredí, aké sa mi páči. Ešte sa mi nestalo, že by sa mi hlavný hrdina, alebo hrdinka nepáčili, lebo sú presne podľa mojich predstáv. Zásadne si vyberám také príbehy, ktoré sa končia dobre. Tvrdej reality mám v živote naozaj dosť a vo svojom voľnom čase sa chcem cítiť fajn. Keď sa ponorím do príbehu, nedokážem pracovať na svojich knihách a to je asi jediné obmedzenie v čítaní. Keď ma dej naozaj pohltí, nedokážem variť, spať, dokonca sa stalo, že som si zobrala v práci dovolenku, aby som mohla dočítať. A raz som stála s knihou v ruke dvadsať minút v kúpeľni, s jednou nohou vo vani. J Knihy kupujem, každú ovoniavam a po dočítaní ešte niekoľko minút držím v rukách. Zoberte si môj televízor, ale na knihy mi nesiahajte!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára