13. 7. 2017

Andrea Novosedlíková

Všetci vieme, že čítanie má blahodárne účinky. Má vplyv na náš krvný tlak, pulz, spánok a veru
niekedy aj hmotnosť. Na niektorých knihách by malo byť varovanie: Nejedzte pri čítaní!
Ale čo Vás čaká v tejto rubrike?
Opýtam sa tých najpovolanejších, čiže spisovateľov, prečo čítať. Dúfam, že vás budú motivovať, aby ste do knižníc a kníhkupectiev chodili častejšie, a nielen keď už Vás niečo bolí.

Autorka Andrea Novosedlíková sa vo svojej tvorbe inšpiruje vzťahmi, problémami a skúškami, ktorými vie osud zamiešať karty nejednému človeku. Námetom na napísanie tretej knihy sa stal skutočný príbeh matky, ktorej dieťa upadlo do kómy. Nedávno sa na pultoch kníhkupectiev objavil román Prenasledovaná. Ide o spoločenský román s prvkami trileru. Fikciou je prenasledovateľ, ktorý svojím konaním naháňa strach hlavnej hrdinke, no situácie, ktoré z príbehu plynú, majú reálny základ. Jedno zo základných posolstiev jej kníh je, že aj keď život dokáže byť krutý, vždy je nádej a oplatí sa ho žiť.

Opýtala som sa Andrey:Prečo čítaš? Čo by si poradila všetkým, ktorí nečítajú, aby začali?

 Priznám sa, že čitateľskou "maniačkou" som sa stala až na strednej škole. Spolužiačka priniesla do triedy knižku, ktorá potom kolovala medzi nami a čítanie ma už "nepustilo". :) Kým väčšina kamarátok si za vreckové kupovala cigarety, ja som zamierila do kníhkupectva a pod mojou učebnicou sa vždy "skrývala" nová kniha. :) Každý príbeh vás prenesie do iného sveta, situácie, dá vám možnosť nahliadnuť do života niekoho iného, pobaví vás, rozosmeje, poučí, inokedy zase rozosmúti, ale predovšetkým si čítaním zväčšujeme slovnú zásobu, zlepšuje sa naša schopnosť komunikovať a vyjadrovať svoje myšlienky, prehlbujú sa vedomosti a rozširuje sa inteligencia človeka. Tak ako telu prospieva pohyb, tak sa aj mozog cibrí každým prečítaným textom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára