10. 1. 2017

Ivana Ondriová - Radio love

Keď nenávisť vystrieda láska

Kategória: Antibiotiká/Vitamíny

Účinné látky: Účinná pri nešťastnej láske. Spontánna vzrušivosť. Rieši problémy vo vzťahu.

Dávkovanie: Trikrát počas dňa, najlepšie vo väčších dávkach. Poteší obľúbený nápoj a sladký koláčik. Počet tabliet-288.

Vedľajšie účinky: Neprejavia sa u každého. Spievanie pod sprchou.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite: Nehľadáme ju, nečakáme na ňu, no keď nás už navštívi, nechceme, aby nás opustila. Môžeme sa jej brániť koľko len chceme, no keď nás zasiahne, je už hlboko zakorenená v nás.

July je moderátorkou relácie Radio love. Svoju prácu miluje a radí poslucháčom v partnerských vzťahoch, hľadá  riešenia v manželských problémoch a pomáha zamilovaným. Paradoxom je, že kým druhým pomáha, ona sama prežíva sklamanie z ukončeného vzťahu. Jej relácia po čase začne stagnovať, a tak jej šéf na pomoc do rádia zavolá lámača ženských sŕdc a miestneho Casanovu. Andreas Benč, známa moderátorská hviezda má za pol roka opäť dvihnúť počúvanosť relácie slečny Tomanovej. Juliana sa však so spoluprácou s Benčom nevie zmieriť a prvé konflikty nenechajú na seba dlho čakať. Ich vzájomná nevraživosť sa prehlbuje. Dokážu spolu pracovať a vrátiť relácii jej niekdajší lesk aj napriek rozdielom?

Benč v piatok nedorazil. Boris penil, vlastne som mala skôr dojem, že vyletí z kože. Benč jednoducho hodinu pred treťou zavolal, že sa necíti dobre, a zložil skôr, ako sa ho Boris stihol opýtať na detaily. „Vyzeral v stredu chorý? Spomínal niečo?“ Mlčala som ako ryba a pila svoje vanilkové kapučíno. Tiež ma šokovalo, že sa Benč neukázal a vymyslel si čosi s chorobou. Alebo bol naozaj chorý? Po chvíľke som si uvedomila, že ma to teší.

Radio love je v poradí jedenástym románom úspešnej slovenskej spisovateľky Ivany Ondriovej, ktorá ani tentoraz nesklamala svoje čitateľky.
Ivana Ondriová ostala verná svojmu štýlu písania a čitateľa s ľahkosťou premostí do úvodných strán. Spoznávame hlavnú postavu a jej súkromný i profesionálny život. Autorka zvolila jednoduchú zápletku, no za to ponúka príbeh z každodenného života, v ktorom na nás striehnu nečakané okamihy, súčasné problémy a nevynechala ani vzťahové peripetie či rodinné starosti.

Román sa číta rýchlo a ľahko. Dej je plynulý a nemá žiadne hluché miesta. Príbeh pôsobí na čitateľa lákavo a sviežo, svojím obsahom nevyčerpáva a poskytne mu priestor na oddych. Celým románom sa tiahne dynamika, ktorá v dramatických momentoch naberá na intenzite. Svižnosť textu podporuje  mierne napätie, minimum statických opisov ako aj živé a priame dialógy, či frekventované opisy činností.  Príbeh v sebe skrýva humor, lásku, drámu, ale aj ľahké erotické iskrenie.


Netuším, ako dlho som tam takto ležala. Zdalo sa mi, že hádam aj niekoľko hodín, aspoň tak som to cítila, keď som sa napokon prebrala. Slnko však bolo za oknom v kuchyni stále poriadne vysoko a hodiny na náprotivnej stene odbíjali iba niečo pred treťou. Takže pár minút. Možno päť. Desať. Mykla som hlavou, aby som skontrolovala, kde ten chlap je. No bolesť, ktorá mi z nej vzadu vystrelila, ma takmer znovu omráčila. Bože, čo sa to stalo?

Na pozadí Julianinho života môže čitateľ sledovať aj osudy vedľajších postáv a autorka odkrýva aj neľahký život matky hlavnej postavy. Ivana Ondriová sa okrajovo dotkla súčasných problémov a prenikla aj do zložitých rodinných vzťahov.
Dramatické momenty v mnohom odľahčujú humorné situácie a šteklivé texty. Postavy sú vykreslene jednoducho, pôsobia uveriteľne a ženské čitateľky nebudú mať žiadny problém stotožniť sa s hlavnou postavou.

Radio love je ľahko čitateľný a jednoducho napísaný príbeh, ktorý môžeme zaradiť medzi oddychovú romantiku. Radio love je dôkazom toho, že nenávisť sa často zmení na lásku. Poteší predovšetkým ženské publikum, ktoré vyhľadáva nekomplikovaný príbeh s jednoduchou zápletkou. Radio love odporúčam všetkým, ktorí si chcú pri knihe oddychnúť a nemajú chuť riešiť zložitosť sveta.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Motýľ.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára