Ružena Scherhauferová - Prekliata

Keď je láska prekliatím.

Kategória: Antihistamiká/Antihypertenzíva

Účinné látky: Potláčajú nevraživosť k susedom, znižujú krvný tlak a odpútavajú myšlienky od problémov.

Dávkovanie: Dvakrát počas dňa, v noci radšej nie a ak neodoláte, tak držte za ruku partnera. Doporučujem silnejší drink.:) Počet tabliet- 250.

Vedľajšie účinky: Búšenie srdca, obhrýzanie nechtov a môže sa vám stať, že vás nečakane navštívi záhadná a čudná suseda.

Čo potrebujete vedieť, predtým ako si knihu kúpite TU  : Hovorí sa, že rodinu a susedov si nevyberieš. Bohužiaľ, je to väčšinou pravda. Ale čo v takom prípade, ak je vaša susedka choro zamilovaná a vy jej niekoho pripomínate?

Keď sa po nepríjemných doťahovačkách so starou pani Bertou, majiteľkou vily, manželia Petrovičovci konečne dohodnú, už im nič nebráni v tom, aby sa nasťahovali do svojho nového hniezdočka. Melisa sa hneď zoznámi so zvláštnou a jednoduchou susedkou Aninou, ktorá panej domu okamžite zoženie fešného záhradníka Fedora. A nie len to. Prostoreká suseda vie o vile viac informácií a záhadné tajomstvá pomaly dávkuje aj Melise. Robusná a zvláštna žena čoraz viac zasahuje do manželstva Gabriela a Melisy. Pánovi domu sa Anina vôbec nepozdáva, neverí jej a cíti k nej odpor. Jeden nevyspytateľný moment zapríčiní, že Gabriel si nechtiac začne s čudáčkou, ktorá okolo seba šíri zlé vibrácie. Melisa sa ocitne v nemocnici, okolo ich domu sa poneviera postava v čiernom a vo vedľajšom opustenom dome sa niekto usadil. Ich nový príbytok skrýva viac záhad a čudných zvláštností,  ako si mysleli. Ako sa môže zmeniť príjemné bývanie na nočnú moru? V ohrození  je aj život oboch manželov...

Ružena Scherhauferová pôsobí na našom knižnom trhu už niekoľko rokov. Jej Prekliata je žánrovo úplne iný román, než sme boli doteraz u autorky zvyknutí. Už záhadná a perfektne nastailovaná obálka čitateľovi napovie, že to nebude žiadna ľahká love story či ženský román. Ružena Scherhauferová tentoraz stavila kartu na ľahké prvky thrileru - tajomstvá, záhadnosť, pomätenosť, dráma a medziľudské vzťahy. Musím povedať, že tento lákavý balíček, ktorý predstavuje 245 strán napínavého čítania, ulahodí každému čitateľovi, ktorý obľubuje tento žáner.

Hneď v úvode sa čitateľ ocitá v dramatickej situácii. Autorka si tak pripravila napínavú pôdu pre rast ďalších vypätých scén. Nastupuje klasické oboznámenie sa s miestom a postavami príbehu. Ružena Scherhauferová je majsterkou opisov. Dokonale vystihla celú scenériu prostredia, ako aj architektúru starobylej vily. Pomaly sa zoznamujeme s hlavnými aktérmi, do popredia vstupuje záhadná suseda Anina, ktorá už na prvý pohľad bude tŕňom v oku každého vnímavejšieho knihomoľa. Už po prečítaní niekoľkých strán pociťujeme, že v príbehu má veľké zastúpenie pani záhadnosť. Na základe pôsobivých a zaujímavých opisov, ktoré majú v diele väčšie zastúpenie ako živé dialógy, sa vám začnú pomaly vynárať v mysli rôzne otázky. Prostredníctvom Aninych spomienok sa čitateľ vracia do obdobia, keď vo vile žili ešte predchádzajúci majitelia. Zvláštna susedka dokázala poriadne zamotať celý dej, a to len vďaka Scherhauferovej peru, ktoré dokázalo poriadne zmiasť čitateľa.

Gabriel, prekvapený náhlym útokom, sa s ťažkou hlavou a otraseným telom pomaly a opatrne pozbieral. Sedel na špinavej podlahe linolea a stále nechápal, odkiaľ sa útočník v miestnosti vzal. Na čele mal zrejme malú tržnú ranu, cítil tupú pálivú bolesť a po tvári mu stekala teplá tekutina. Krvácal.

O Ružene Scherhauferovej je známe, že si dáva dôkladne záležať na perfektne použitej slovnej zásobe, čo ani tentoraz v Prekliatej nechýba. Aj keď je v románe vykreslených len málo postáv, ich charaktery sú dôkladne premyslené a každú spoznáte podľa jej svojrázneho opisu. Dokázala som si do detailov predstaviť všetkých zúčastnených a je vidno, že autorka nenechala nič na náhodu, a aj postavám, aby pôsobili vierohodne venovala dostatok času.

Vtom sa tesne za sklom vynoril pohybujúci sa tieň, ktorý predtým pružne a ľahko vybehol po schodoch vedúcich na terasu z dvora, až sa začudovala rýchlemu zjavu. Zastal tesne oproti nej a zbadal ju. Obaja znehybneli, stuhli šokom, ktorý ich zasiahol rovnakou mierou ako blesk, a zrejme sa jeden druhého naľakali. Melisa cítila, že zbledla, spanikárila.

Spisovateľka použila od začiatku pútavý a výborný rozprávačský talent, napätie je čoraz viac nástojčivejšie. Scherhauferová tak dokáže permanentne udržiavať čitateľa v napätí a len potvrdila, že všetky hraničné situácie sú veľmi dobre vystupňované. Ani v polovici knihy som nedokázala predvídať, akým smerom sa bude dej uberať. Tento fakt spôsobil to, že celá zápletka a čudné zvláštnosti okolo vily a ich obyvateľov autorka dobre vyšperkovala. Aj tu platí, že s malým vojskom sa dá zahrať prvotriedne divadlo. Čo všetko bolo spúšťačom Aninho chorého správania a ako sa celý napínavý príbeh skončí, sa dozviete, ak si Prekliatu prečítate.

Prekliata je výborne namixovaný napínavý koktail s viacerými príchuťami, ktoré si budete ešte dlho pamätať. Tajomno, záhadnosť, napätie, dráma, ale aj láska -  to sú hlavné ingrediencie, ktoré sú zárukou  kvalitného čítania.
Prekliatu odporúčam pre všetkých, ktorí obľubujú mrazivé a dramatické čítanie. Prekliata bude bodovať aj u mužov, ako aj u žien. Pre všetkých, ktorí sa neboja spriateliť sa so strachom.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Bestseler.