26. 4. 2016

Andrea Rimová - Lavína

Keď nám udalosť z minulosti ničí prítomnosť

Kategória: Imunosupresíva/Antitusiká

Účinné látky: Začínajúca sa závislosť na čítaní. Zvýšená odolnosť proti strachu a temným myšlienkam.

Dávkovanie: Pokojne môžete užívať aj celý deň po primeraných dávkach. Počet tabliet-304.

Vedľajšie účinky: Bolesti rúk a prstov od rýchleho otáčania listov a obhrýzanie nechtov.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite: Ako dokáže jedna nepríjemná bolestivá udalosť z minulosti, ktorej sa hlavná hrdinka sama stala svedkom, zničiť jej budúcnosť?

V opustenej budove, s krvácajúcou rukou a v maximálnom ohrození života som prisahala pomstu, ak vyviaznem živá. Za teba, Lilly. Za mňa. A za všetky ostatné obete týchto násilných zvierat. Stáli na prahu do miestnosti, v ktorej som sa učupená triasla hrôzou. „Vyzerá to tu fakt strašne. Tá fľandra nemôže byť ďaleko!“

Takto nebezpečne a napínavo sa začne na vás valiť Lavína od úspešnej spisovateľky Andrei Rimovej. Hlavná hrdinka doslova zvádza boj o vlastný život po tom, čo odhalila desivú pravdu v minulosti svojho snúbenca Petra. Vie, že jej prehra sa rovná smrti. Aj napriek tomu, že ostala sama, bez práce, bez peňazí a priateľov je odhodlaná prežiť a nevzdávať sa. Keď sa zakrvavená a dobitá ocitá pred cudzím domom, pomoc a dočasný úkryt jej poskytne majiteľka domu Edita. Mladá žena sa spojí s priateľkou z detského domova, so Simonou. Obidve ženy boli súčasťou sveta z minulosti, na ktorý chceli zabudnúť. A teraz, po pätnástich rokoch hľadá Veronika útočisko a pomoc práve u Simony. Zúfalá žena má konečne pocit, že život jej ukázal aj lepšiu stránku. Je vďačná osudu, že jej do cesty poslal dve úžasné ženy.

Aj keď ma silno ťahal za vlasy, necítila som bolesť. Mala som strach. Takto som si svoj koniec rozhodne nepredstavovala. Moje presvedčenie, že nám neublíži, prasklo ako bublina z bublifuku. Vždy som si myslela, že ma raz čaká dokonalý život. Teraz som mala pri hlave priloženú zbraň a hodiny možno práve odbíjali moje posledné minúty života.


Veronika túži po pomste, ale zároveň je zmätená aj z vlastných citov k mužovi, ktorého milovala. Po tom, čo spoznala jeho odvrátenú tvár, je rozhodnutá zistiť pravdu a odhaliť vinníkov. Spolu s úspešnou novinárkou začínajú otvárať dvere do jej desivej minulosti. Roztočili kolotoč neistoty, sklamaní, strachu a šokujúcich odhalení. Veronika musí začať listovať v pomyselnej knihe spomienok.
Kam sa až dovalí lavína pravdy, ktorá hlavnej hrdinke zdevastovala všetky sny? Čo  ešte musí stratiť, aby získala... ?

Andrea Rimová je úspešná slovenská spisovateľka. Román Lavína je jej šiesta kniha. Hovoria o nej, že píše temnú romantiku. A ja s týmto vyjadrením úplne súhlasím. Prečítala som všetky  „rimovky“ a musím len  skonštatovať, že ma Andrejka opäť nesklamala. Práve naopak, mám  pocit, že touto knihou si nasadila latku pekne vysoko. Román je plný nebezpečenstva, napätia, ale aj prekvapení a hlbokých citov. Autorka sa pekne vyhrala so všetkými postavami a vdýchla im dušu. Kniha je o skutočnom priateľstve, ktoré dokázalo prežiť aj dlhoročné odlúčenie. Tak ako znie podtitul Človek musí stratiť, aby získal. Aj hlavná hrdinka stratila lásku, priateľov a domov, ale našla to, čo potrebovala. Materinskú lásku u Edity a staršiu sestru Simonu. V živote  to tak býva, že „niečo za niečo“. Autorka šla čitateľom hlboko pod kožu, zvlášť pri detailných opisoch duševnej nepohody, strachu a pochmúrnych myšlienok hlavnej hrdinky. Neskutočné šťastie v nešťastí, ako jeden nešťastný osud a neuveriteľná náhoda spojila tri silné ženy. Aj keď vyrastali v detskom domove, boli dôkazom toho, že aj nechcené deti, môžu dosiahnuť úspech. Pútavé a dynamické čítanie plné nečakaných zvratov, ale aj príjemných prekvapení. Kniha vás   neviditeľnou silou vtiahne do deja minulosti takou závratnou rýchlosťou, že jediné, čo budete ľutovať je, že ste túto „rimovku“ dočítali.  
Dialógy autorka dávkovala primerane nebezpečným situáciám, ktoré striedala s oddychovejšími pasážami. Nechýba dynamika, ktorá je citeľná hneď od začiatku a nepoľavuje ani počas celého čítania. Nedostatkom Lavíny je občasná nepozornosť autorky pri určitých situáciách a gramatické chyby, ktoré čitateľa rušia.

Lavínu odporúčam ako ľahkú oddychovú literatúru. Pre všetkých, ktorí obľubujú napätie, nebezpečenstvo premiešané s láskou.


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Motýľ.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára