14. 11. 2016

Adriana Krištofíková - Obete noci

Predstavujem Vám novinku Obete noci z pera slovenskej spisovateľky Adriany Krištofíkovej, na ktorú sa môžete tešiť už 23. novembra. Ak máte radi príbehy inšpirované skutočnými udalosťami, tak vedzte, že pri tomto románe si prídete na svoje. 

Tento román je úplne iný ako predchádzajúce autorkine knihy.
Samozrejme, aj tu sa môžete pripraviť na vzťahové problémy, no autorka pritvrdila a do diela zakomponovala jemné prvky trileru. Strach, napätie a nebezpečenstvo vás budú sprevádzať počas celého čítania.
Zröntgenujte exkluzívnu ukážku, v ktorej sa dozviete, že honba za peniazmi, nezáujem o rodinu a rozdielne priority manželov dohnali celú rodinu až na pokraj priepasti.  Ako  zasiahla neočakávaná dráma a klamstvá túto rodinu, sa dozviete ak si román TU kúpite.


Je hlboká noc. Začínajúci spisovateľ Jakub čaká na inšpiráciu.
Náhodou vyzrie z okna a naskytne sa mu pohľad na neskutočnú scénu: na treťom poschodí v bytovke oproti stoja na úzkej rímse pod oknom muž a malé dievčatko...

Rozďavím dvere na spálni a priskočím k Mirke.
„Zobuď sa!“ trasiem ňou.
Otvorí oči a nechápavo sliepňa do šera.
„Čo je? Koľko je hodín?“ Potom sa prudko posadí: „Čo sa stalo?!
Horí?!“
„Nie. Poď rýchlo so mnou!“
Pribehneme k oknu. Obraz oproti sa nezmenil.
Mirka si zakryje rukou ústa: „Preboha! Kubo, to je Anička! A Jaro,
Evin bývalý! Teda takmer bývalý. A kde je Eva?!“


Eva a Jaro chceli žiť naplno, no honba za úspechom a pôžičky na všetky strany sa im stali osudnými. Ambiciózna Eva trávi čoraz viac času v práci a dcéru odkladá ku kamarátke. Jaro nezvláda prepustenie z dobre plateného miesta, vracia sa k experimentovaniu s drogami a ocitá sa na ulici. Dráma, ktorá sa odohrala jednej noci za dverami ich sídliskového bytu, zasiahla aj do života susedov Jakuba a Mirky. Ani im sa nevyhla hra na pravdu a lož, ktorá navždy zmenila ich komplikovaný, no láskyplný vzťah.


Úryvok:

Pondelok, 2. februára, 10:00
Ako obyčajne, sedím za počítačom a  lovím myšlienky, ktoré sa ako nezbedné myši rozutekali po kútoch. Je ráno, pol desiatej, dopíjam už svoju druhú kávu. Včera sme to s Janom trochu prehnali a prišiel som domov poriadne neskoro. Zase. Mirka sa tvárila, že spí a dnes mi nepovedala ani pol slova. Zúrivo zabuchla za sebou dvere a odišla v ústrety svojim všedným povinnostiam. Všednému životu, ktorému chýba šťava čoraz viac a  viac. Môj nový román sa zasekol pri vyzliekajúcej sa žene za oknom. Čo sa stalo potom? Neviem. Nemám ani potuchy a momentálne radšej rozmýšľam nad pseudonymom. Jakub Konrád sa neuchytil, čo tak Jakub Green alebo Samuel Grey? Som skutočne originálny. Prázdne sny, to je všetko, čo ťa zaujíma. To mi povedala naposledy, keď som sa priznal, že tento mesiac mi to opäť nevyjde a musíme ísť do mínusu. Kubo, je to vôbec možné, aby sme žili takto?! Jej pichľavá rečnícka otázka zostala visieť vo vzduchu a ja som si na ňu odpovedal. Je. Jednoducho a bez pátosu. Čo je na tom zlé? Natiahnem sa na gauči a  zatvorím oči. Nič svetoborné dnes asi nevytvorím, lepšie bude levitovať a čakať na zajtrajšok. Aj tak začína pršať, na vonkajšie parapety bubnuje dážď. Deň ako stvorený na vyvaľovanie sa v posteli. Sily ma pomaly opúšťajú a ja sa prepadám do snov. Alebo sú to spomienky? Sám neviem…
 Niekto zvoní pri dverách. Pod stolom hľadám papuče a nemotorne sa šuchcem do chodby. Možno je to poštár, alebo niečo také. Domový dôverník, ktorý zbiera podpisy na fond opráv. Treba urobiť revíziu výťahu, podpísať petíciu proti vykrádaniu pivníc. Nie som majiteľom bytu, takže to vybavím veľmi rýchlo. Otváram dvere, masírujúc si zátylok. Vo dverách stojí Eva. Eva?! „Eva!“ „Prekvapený?“ vyzerá ako vystrihnutá z  prednej strany pánskeho časopisu. Zmyselne dráždivá, aj keď toho veľa neodhaľuje. Pestovaná pleť s dokonalým mejkapom, dlhé červené nechty, rozopnutá krátka bundička a minisukňa. „Áno, prekvapený,“ hlcem ju očami, ale zároveň si uvedomujem svoj nechutný zovňajšok a  pivový dych, ktorý neprerazil ani kofeín. „Prepáč, ale včera som trochu oslavoval,“ ospravedlňujem sa a otváram dvere. „Poď ďalej. Ako ti môžem pomôcť?“ „Prepáč, že ťa takto prepadávam,“ vchádza za mnou na bocianích nohách v  lodičkách s  vysokými podpätkami. „Myslím, že medzi nami niečo zostalo nedopovedané.“ „Dnes nepracuješ?“ ošívam sa a  rukou ju pobádam do obývačky. „Urob si pohodlie, hneď som tu.“ Zatváram sa v  spálni a  z  bielizníka vyťahujem čisté slipy a  ponožky. Kurva! Tričko a  rifle mám v  skrini na chodbe! Zrazu mi napadne spásonosná myšlienka: letné oblečenie Mirka ukladá na zimu do postele. Nadvihnem matrace a  z  úložného priestoru vyťahujem kvietkovaná košeľu a rifľové bermudy. Hurá! Ide sa na Havaj!

Vraciam sa do obývačky. Eva sedí na gauči, nohy má zvodne preložené, a  číta časopis, ktorý asi našla na stolíku. „Čo si dáš?“ urobím krok vzad a v duchu hľadám únik, trebárs aj do kuchyne. Nachystať obložené misy, kávy a čaje, čokoľvek, len byť čo najďalej od pokušenia. „Nič. Alebo – niečo predsa,“ usmeje sa a  odkladá časopis. „Dnes mám voľno, vlastne som u lekára.“ Pri- žmúri oči a ukáže na prázdne miesto vedľa seba. „Chceš sa zahrať na lekára?“ „Prosím?“ zabľabocem. Predstavy sú jedna vec, ale realita, ktorá ma práve dobehla, je od nich vzdialená na sto honov! „Že či si sa nehrával ako malý na lekára a sestričku. Napríklad v škôlke. Ako si vôbec objavil ženské telo?“ pradie a tento rozhovor mi pripadá neskutočný. Možno mám halucinácie a mal by som pribrzdiť s alkoholom. Nepremení sa o chvíľu táto diva na stovku bielych myší? „Nie, nehrával,“ habkám. „A to telo som objavil…“ zaseknem sa a pozriem do stropu, ako by mi mal niekto hore našepkať. Eva sa zvonivo zasmeje. „Už sa toľko netráp. Poď si ku mne sadnúť,“ opäť pobúcha dlaňou po pohovke. „Naozaj nechceš kávu?“ palec nasmerujem ku kuchyni, akoby som stopoval na diaľnici. Potrasie hlavou. Poslušne podídem k nej a sadnem si. „Vieš, minule, keď sme sa viezli spolu v tom taxíku… Myslím, že po mne túžiš, ale bojíš sa,“ položí mi ruku na stehno a ja sa v duchu vrátim k večeru v Acapulku. Nepodarilo sa mi nenápadne vykĺznuť. Naozaj? 
Vlastne som si dal ešte dve tequily a jej spoločnosť na ceste domov mi už vôbec neprekážala. Matne si pamä- tám uslintané bozky s alkoholovou príchuťou a ako som sa na ňu prilepil hneď v taxíku. Čo bolo potom? „Vlastne, čo bolo?“ Eva sa zase zasmeje a zakloní pri tom hlavu. Vlasy jej tancujú na pleciach. „Nič. Pred bránou ti zazvonil mobil. Nezdvihol si ho síce, ale konal si ako na povel. Rozlúčili sme sa, a keď som si ráno prišla k vám po Aničku, ešte si spal. Vypočula som si Mirkine ponosy, ako sa o teba bála a ako si jej, ty hnusoba, nedvíhal mobil. Preto som tu. Konečne som si našla čas, aby som dokončila, čo sme začali.“ Rýchlo sa postavím a  ruky si schovám za chrbát. „Pozri, Evi, ty si atraktívna žena a  iste by si nemala o mužov núdzu. A pozri sa aj na mňa,“ mierne sa predkloním. „Myslím, že máš pravdu. Naozaj sa ťa bojím, možno toho, že sa k sebe nehodíme, možno toho, že som ženatý. Čo ja viem?“ Postaví sa aj ona a podíde ku mne. Objíme ma okolo pása a ruky mi nasmeruje na svoj zadok. „Kubo, si taký roztomilý ako domáce zvieratko. Roztržitý, zasnený a ani len netušíš, ako veľmi imponuješ ženám. To je na tebe to najvzrušujúcejšie,“ perami sa dotkne mojich úst. Chvíľu ju omámene bozkávam, pretože toľko vyznaní naraz som v živote nepočul. Rukami mi vojde pod tričko a  tlačí ma k  dverám. Stop! Odtiahnem sa od nej. Naša spálňa. Mirka a jej vôňa na vankúši. „Čo je?“ zháči sa. „Myslela som, že sa ti to páčilo…“ 
"To áno,“ vymocem sa z jej zovretia a ustupujem do obývačky. „Ale uznaj, že tu sa to vôbec nehodí. Ani nedá.“ Zahľadí sa mi pod pupok. „Myslím, že dá,“ zase sa lišiacky usmeje a približuje sa ku mne. „Máš pravdu. Prišla som si po teba. U mňa doma nikto nie je, vari si zabudol? Toto bola iba taká malá predohra. Moja súkromná výzva. Dajme tomu, že ma už omrzelo zvádzať ťa spoza okna.“ „Ty teda ideš priamo na vec,“ vydýchnem pomaly a  škrabkám sa po strnisku. Robím to vždy mimovoľne, keď neviem, ako ďalej, získavam čas, ktorý hrá proti mne. Aspoň v to dúfam: že oddialim skazonosné rozhodnutie. Stojím a  prihlúplo sa usmievam. Mám, čo som chcel. Mám, čo som chcel? Chcem to vôbec? A k tomu ešte aj tá opica, ktorá mi zatemňuje mozog. Na druhej strane, mám silný pocit, že keby teraz Eva vypadla, napísal by som aspoň dvadsať šťavnatých strán svojho nového románu. „Dobre. Choď prvá a ja ťa dobehnem,“ kľučkujem, ako sa len dá medzi chtíčom a zodpovednosťou. Teraz by ma mala vidieť moja žena! Staviam sa k problému celým telom, ako riadny chlap, nebojácne! Nechtiac sa zasmejem. Predstava Mirky, ako oceňuje moju odolnosť voči dokonalej Eve, ma pobaví. Prekvapene na mňa pozrie. „Som ti na smiech?“ zvážnie. „Nie. Na niečo som si spomenul.“ „Hej? A na čo?“ „Na svoju ženu…“
Hoci jej to malo lichotiť, že sa smejem z manželky, zasyčala pomedzi zuby a  urazene zabuchla dvere. Si trápny! Jedna ako druhá, len trieskajú a nedajú pokoj. Pokrčím plecami a podídem k oknu. Potom vezmem do rúk mobil a  naťukám esemesku. Evi, prepáč. Prídem. O chvíľu som u Teba. Odpovedala smajlíkom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára