20. 5. 2016

Emily D. Beňová - V objatí gentlemena

Nie každé rozhodnutie je to správne

Kategória: Diuretiká/Antibiotiká

Účinné látky: Podporuje fantáziu. Dodáva sebavedomie. Podporuje chuť na partnera.

Dávkovanie: Najlepšie zapiť naraz. Môžete užívať kdekoľvek. Poteší pohár šampanského.

Vedľajšie účinky: Zamilujete sa do toho nesprávneho muža. Potláča dôveryhodnosť.

Čo by ste mali vedieť predtým, ako si knihu TU kúpite: Ako naschvál niekedy v živote príde situácia, kedy sa nevieme rozhodnúť ani za svet. Nakoniec sa rozhodneme, nie vždy správne a dôsledky nášho rozhodnutia nás buď prekvapia, alebo zrania.

Mladá novinárka Melánia urazí v článku bohatého podnikateľa Sebastiana Reylyho. Melánia je znechutená príchodom jeho právničky a návrhom, ktorý od nej dostáva. Buď sa boháčovi verejne ospravedlní, alebo Reyly na ňu podá žalobu. Vystresovaná žena je zmätená, a ani osobné stretnutie s vplyvným milionárom, kde on stále trvá na verejnom ospravedlnení, jej nehrá do kariet. Sexi milionárovi zo zúfalstva a v strese navrhne protinávrh. Melánia mu ponúkne samú seba. Šialený nápad, ale iné východisko zo situácie, v ktorej sa novinárka ocitla, nevidela. Hra sa rozbehla a cesta späť už nie je možná. Kto bude  víťaz a kto porazený v tejto zvrhlej hre, kde city nemajú žiadne miesto? Ale je to naozaj tak?

„Predpokladám, že ste rozumné dievča, slečna Gerardová,“ povie spokojne a ja napínam uši. „Chcem od vás jedno ospravedlnenie pred kamerami. Nič viac a nič menej. „A nechcete niečo iné?“  namiesto mňa práve prehovorilo moje druhé JA a on pridvihne obočie o niečo vyššie ako pred chvíľou.

Už samotný názov a obálka ponúkajú čitateľom úplne jasnú predstavu o knihe. Mladá začínajúca autorka Emily D. Beňová  pripravila pre fanúšikov erotickej literatúry ľahko stráviteľný príbeh z amerického prostredia.

Po prečítaní knihy som mala zmiešané pocity. Očakávala som niečo úplne iné, ako mi ponúkala samotná anotácia. Príbeh je vyrozprávaný v prvej osobe. Hlavná ženská postava používa špecifické výrazové prostriedky, ktoré sa po čase stali pre ňu charakteristickými. Autorka ľahko a vtipne vťahuje čitateľa do úvodných riadkov. Svojím pútavým štýlom okamžite zaujme čitateľa. Dejová línia má rýchly spád a vďaka tomuto faktu román zhltnete pomerne rýchlo. Kniha sa číta prekvapivo sama a nemá žiadne hluché miesta. Dej je vyskladaný zo situácií, ktoré sa po čase začínajú opakovať. Po dejovej stránke je kniha  chudobná, obsahuje jednoduché vyjadrovanie a užšiu slovnú zásobu, avšak postačujúcu pre tento žáner. Dej zachytáva jednoduchú zápletku a niektoré vedľajšie situácie sú predvídateľné, ale aj napriek tomu si milovníčky erotickej literatúry knihu vychutnajú.


Stojím pred ním takmer nahá a mám strach. Nie som najkrajšia...bojím sa, že nebude spokojný. Nikdy predtým som si vlastné telo neuvedomovala tak intenzívne ako teraz a mám obavy, že ho sklamem. Nakloní sa k môjmu ramenu, privonia mi k vlasom a zhlboka sa nadýchne. „Krásne voniate. Vystúpte zo sukne do strany a otočte sa ku mne,“ prikáže mi prísne a ja robím všetko, čo mi povie.

Dynamické, svieže a humorné dialógy pretínajú občasné opisy. Autorka zbytočne čitateľa nezaťažuje  žiadnymi „omáčkami“, občas povrchne vstúpi do vnútornej rozorvanosti mladej ženy. Už na začiatku je v texte cítiť jemné erotické šteklenie, ktoré sa počtom prečítaných strán rozpína. Avšak autorka si dáva poriadne načas a na pikantné erotické scény si musíte počkať až do poslednej tretiny  knihy.  V objatí gentlemana zachytáva menší počet postáv, medzi ktorými sú však užšie vzťahové väzby.

Román disponuje aj vtipnými vnútornými monológmi, ktoré Melánia rieši so svojím Ja.  Je  tu vidieť prílišnú podobnosť s inými zahraničnými románmi, ktoré zaplavujú náš knižný trh. Podobná zápletka, opakujúce sa situácie, rovnaké charakteristiky hlavných postáv, to sú fakty pri ktorých skúsenejší čitateľ spozornie.

V objatí gentlemana v slovenskej literatúre určite dieru neurobí, no poskytne vám primeraný oddychový zážitok. Odporúčam pre fanúšičky erotických románov. Ľahké, oddychové čítanie s nečakaným záverom a  rýchlym sledom udalostí.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem samotnej autorke

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára