3. 12. 2017

Roman Ćerňanský

Všetci vieme, že čítanie má blahodárne účinky. Má vplyv na náš krvný tlak, pulz, spánok a veru niekedy aj hmotnosť.
 Na niektorých knihách by malo byť varovanie: Nejedzte pri čítaní! Ale čo Vás čaká v tejto rubrike? Opýtam sa tých najpovolanejších, čiže spisovateľov, prečo čítať.

 Dúfam, že vás budú motivovať, aby ste do knižníc a kníhkupectiev chodili častejšie, a nielen keď už Vás niečo bolí.


Roman Čerňanský sa narodil v roku 1982 v Topoľčanoch. Vysokoškolské časy prežil v Trnave a neskôr pracovne zakotvil v Bratislave. Momentálne žije v Hainburgu nad Dunajom,  v rakúsko-slovenskom pohraničí.
Písaniu sa venuje s prestávkami od detstva. Debutoval v roku 2014 umeleckým hybridom – Paríž na viac spôsobov (Vydavateľstvo Spolku slovenských spisovateľov).

Vo voľnom čase rád fotografuje. Pred pár dňami mu vyšiel vo vydavateľstve Brána román Zámena, v ktorom hľadá odpoveď o zmysle života.


Opýtala som sa Romana: Roman, prečo čítaš? 

 “Na počiatku bolo Slovo…”, myslím si, že všetci poznáme túto biblickú vetu. Mne boli slová blízke už od detstva. Prvé texty som napísal ako desaťročný, keď som sníval o kariére rockového speváka. Až neskôr som zistil, že práve slová sú môjmu naturelu omnoho bližšie než hudba, ktorú síce milujem, ale muzikantom rozhodne nie som. Na škole som si zase potreboval písať slovné vysvetlivky aj k matematickým rovniciam, chemickým reakciám, či fyzikálnym vzorcom. Slová mi boli jednoducho vždy najbližšie. A preto asi aj rád čítam. Milujem príbehy, myšlienky a svety vytvorené ľudskou fantáziou. No a priznám sa, že knižky niekedy využívam aj nato, aby som ľahšie zaspal. Pre dospelých sú tou najkrajšou uspávankou na svete.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára